• Посилання скопійовано

Відповідальність за військові правопорушення: альтернативний варіант від влади

У ВРУ зареєстровано проєкт Закону №10379-1, який є альтернативним до урядового законопроєкту №10379, зі змінами до КУпАП та Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за військові правопорушення

Відповідальність за військові правопорушення: альтернативний варіант від влади

1 січня 2024 року у ВРУ зареєстровано проєкт Закону №10379-1 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального Кодексу України щодо удосконалення відповідальності за військові правопорушення". Він є альтернативним до урядового законопроєкту №10379, про який ми розповідали тут.

Цілями та завданнями цього альтернативного проєкту, як і основного законопроєкту, є удосконалення засад адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення законодавства про оборону, військовий обов'язок і військову службу, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Як зазначено у пояснювальній записці, порівняно з тим законопроєктом, в альтернативному законопроєкті запропоновано зміни, які, з одного боку, посилюють відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію з боку громадян, які є військовозобов’язаними, а з іншого – з боку посадових осіб, які, на жаль, дозволяють собі застосовувати заходи фізичного впливу та інші насильницькі дії щодо громадян, підозрюючи, що ці громадяни ухиляються від призову на військову службу. І це насильство щодо громадян з боку осіб у формі не лише створює приємну для ворогів картинку (в сенсі створює враження, що в Україні немає вмотивованих патріотів, які готові захищати Вітчизну), а й має комплексний негативний вплив – на Армію, економіку, пов’язану з нею обороноздатність та країну загалом.

 

Як зміняться штрафи?

Законопроєктом №10379-1 передбачено, що порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період - тягнутиме за собою накладення штрафу від 50 до 100 н.м.д.г. (850 - 1700 грн) Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною третьою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 н.м.д.г. (1700-3400 грн).

Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію в особливий період - тягнутиме за собою накладення штрафу на громадян від 200 до 300 н.м.д.г.  (3400 - 5100 грн) і на посадових осіб - від 300 до 500 н.м.д.г. (5100 - 8500 грн). Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною третьою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягнутиме за собою накладення штрафу на громадян від 300 до 400 н.м.д.г. (5100 - 6800 грн) і на посадових осіб - від 500 до 700 н.м.д.г. (8500 - 11900 грн).

Нагадаємо, що урядовим законопроєктом №10379 було передбачено збільшення штрафів за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, військовий обов’язок і військову службу, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Новий розмір штрафу становитиме від 34 000 до 85 000 грн. Нині сума штрафу становить 3 400 - 5 100 грн.

Посадових осіб, які допустили перевищення повноважень, застосування заходів фізичного впливу і спеціальних засобів або інші насильницькі та незаконні дії щодо громадян України за підозрою, що громадяни порушили законодавство про оборону, військовий обов’язок і військову службу, правила військового обліку, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, під час дії особливого періоду, може бути затримано на строк до трьох годин для складення протоколу, а в необхідних випадках для встановлення особи та/або з’ясування обставин правопорушення - до трьох діб.

Щодо кримінальної відповідальності, то ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період пропонують карати призупиненням отримання пільг та безкоштовних послуг від держави та/або конфіскацією нерухомого та рухомого майна, яке громадянин отримав від держави (органів державної влади та місцевого самоврядування) у власність чи стягненням ринкової вартості отриманого від держави нерухомого та рухомого майна.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»