16 листопада ВРУ підтримала у першому читанні законопроєкт №8079 "Про внесення змін до підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу України щодо заборони перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування". Про це повідомив один з його авторів Я. Железняк.
Ним пропонується повернути обмеження щодо заборони перебування на спрощеній системі оподаткування суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора).
Нагадаємо, що право переходу на сплату єдиного податку за ставкою 2% було надано таким СГ на час воєнного стану Законом №2192-IX.
Проте, як пояснили законотворці, можливість перейти на спрощену систему мала наслідком не лише прощення адміністрування, а й значне зменшення оподаткування.
За час дії цієї пільги станом на 31.08.2022 р на спрощену систему оподаткування перейшло 8 суб'єктів із цієї категорії. При цьому двоє з цих суб'єктів попри активне здійснення діяльності взагалі не сплачували у 2022 році єдиний податок, податок на прибуток, податок на майно в частині земельного податку та ПДВ.
Серед інших шести платників податків середня сплата у 2022 році податків (ПнП, ПДВ, податок на майно в частині земельного податку) до переходу на спрощену систему становила 200 тис. грн в день. Після переходу на спрощену систему сплата єдиного податку становить приблизно 23 тис. грн в день.
Загалом з 1 січня по 31 серпня 2022 року суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора) та які згодом перейшли на спрощену систему оподаткування було сплачено:
- податку на прибуток підприємств 174 млн грн;
- податку на додану вартість 0,3 млн грн;
- податку на майно в частині земельного податку – 0,1 млн грн.
Цими ж суб'єктами після переходу на спрощену систему оподаткування було сплачено лише 13,4 млн грн єдиного податку.
Тому автори законопроєкту вважають, що діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора), особливо в період війни, не повинна отримувати пільг чи якихось особливих умов.
У разі прийняття у другому читанні цей Закон набере чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем опублікування Закону.