Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України розповідає, що Кабінет Міністрів затвердив зміни до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Основна мета змін – полегшення доступу на ринок для нових перевізників, демонополізація ринку та підвищення рівня конкуренції між перевізниками.
«Ми почали працювати над цією реформою півтора роки тому. Спілкувались з учасниками ринку, дослухались і до їхньої думки, і до думки галузевих експертів. Ми готували ці зміни з розумінням, що нові інструменти можуть послабити впливовість перевізників на різних маршрутах. І те, що на ринок вийдуть нові гравці, задовольняє не всіх причетних до пасажирських перевезень в Україні.
Фактично ми урівнюємо в праві працювати і надавати послуги людям всіх – і тих, хто роками господарював на маршрутах, і тих, хто донині міг тільки мріяти про право вийти на лінію. Завдяки цьому ми можемо отримати підвищення якості послуг. Бо лише на конкурентному ринку надавачі послуг змагаються за свого клієнта намагаючись підвищити якість послуги», – прокоментував Мустафа Найєм, заступник Міністра розвитку громад, територій та Інфраструктури України.
Для досягнення цих цілей були внесені, зокрема такі зміни:
- скасовано можливість продовження строків дії дозволів на міжобласних маршрутах для перевізників, які вже працюють на лінії кілька років. Натомість запроваджені регулярні конкурси;
- запроваджено подання документів для участі у конкурсі на міжобласних маршрутах в електронній замість паперової форми. Це дозволить прибрати людський фактор і мінімізувати корупційні ризики;
- запроваджено систему балів для оцінки перевізника на конкурсі. За порушення правил дорожнього руху, залежно від тяжкості, претендент втрачає кількість балів.
- передбачено обов’язок для учасників усіх наступних конкурсів на маршрути збільшити кількість транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення – як мінімум 50 відсотків запланованих від загальної кількості автобусів на міських автобусних маршрутах з січня 2023 року (до 70% з 2025 року) та до 20 відсотків – на приміських.
Також текст постанови було приведено у відповідність до Закону «Про автомобільний транспорт» і передбачена заборона використовувати на маршрутах загального користування автобуси перероблені з вантажних транспортних засобів.
Зміни, внесені в текст Постанови №1081, яка регламентує проведення конкурсів на автобусні маршрути, вже набули чинності.