• Посилання скопійовано

Чи може ТЦК звернутися до виконавчої служби, якщо постанова оскаржується?

Якщо коротко, то ні, не може. Доки триває оскарження, постанова не є остаточною і не підлягає примусовому виконанню. На цьому наголосив адвокат Р. Кичко

Чи може ТЦК звернутися до виконавчої служби, якщо постанова оскаржується?

Чи може ТЦК та СП звернутися до виконавчої служби для примусового стягнення штрафу, якщо військовозобов'язаний оскаржує постанову про адміністративне правопорушення? Відповідь на це запитання надав адвокат Р. Кичко, а опублікувала її Д. Тарасенко.

Якщо коротко - ні, ТЦК та СП не має права це робити.

Відповідно до статті 299 КУпАП, постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення, якщо інше не встановлено цим Кодексом або іншими законами України.

Однак у разі оскарження постанови її виконання відкладається — така постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.

Відповідно до статті 307 КУпАП штраф бути сплачений не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови, а в разі оскарження — не пізніш як через 15 днів з дня має повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Отже, КУпАП прямо передбачає, що оскарження постанови виключає можливість її примусового виконання до моменту набрання законної сили відповідним рішенням.

Відповідно до статті 4 Закону «Про виконавче провадження», виконавчий документ повертається стягувачу без прийняття до виконання, рішення, на підставі якого його було видано, не набрало виданої законної сили (крім огляду, коли воно допущено до повторного виконання).

Таким чином, держаний виконавець зобов'язаний відмовити у відкритому виконавчому провадженні та повернути постанову ТЦК та СП, якщо вона перебуває на стадії оскарження.

На практиці державні виконавці фактично не перевіряють, чи набрала постанова законної сили або чи перебуває вона в процесі оскарження.

Крім того, відсутня вимога про обов’язкове залучення відділу ДВС як третьої особи у справах щодо оскарження таких постанов.

Нерідко трапляються випадки, коли ТЦК та СП, навіть майбутні відповідачем у судовій справі, помилково або “з необачності” направляють постанову на примусове виконання. Водночас жодної відповідальності для посадових осіб ТЦК та СП за такі дії чинне законодавство не передбачено.

Фактично, обов’язковість перевірки набрання законної сили рішенням заявлено державному виконавцю, яке у разі його помічення не має процесуальної можливості отримати достовірну інформацію.

Підсумовуючи: КУпАП не дозволяє направляти постанову для примусового виконання, якщо вона не набрала законної сили.

Якщо на практиці трапляються такі випадки, радимо при оскарженні постанови надсилати в ТЦК та СП повідомлення про таке оскарження з вимогою утриматися від надсилання матеріалів до органів ДВС.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»