• Посилання скопійовано

Процедуру реалізації житлових сертифікатів спрощено

Відтепер для припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості достатньо витягу з Реєстру пошкодженого та знищеного майна (РПЗМ), який можна отримати у нотаріуса чи в місцевій раді

Процедуру реалізації житлових сертифікатів спрощено

Міністерство інфраструктури України розповідає, що Державна програма компенсацій за пошкоджене та знищене житло розширює функціонал для того, щоб бути ще більше доступною та зручною в користуванні.  Відтепер для припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості достатньо витягу з Реєстру пошкодженого та знищеного майна (РПЗМ), який можна отримати у нотаріуса чи в місцевій раді.

Це суттєво спрощує процес реалізації житлових сертифікатів, оскільки після бронювання коштів по ним є 30 днів для припинення права власності на знищене житло та оформлення угоди купівлі-продажу. А за відгуками перших власників нового житла, саме  припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості потребував найбільше часу та зусиль. 

Водночас витяг з Реєстру є необхідним виключно в тому випадку, коли після обстеження житла власник не отримав копію акта. Якщо ж цей документ є – право власності на знищене житло можна припинити у нотаріуса чи державного реєстратора у ЦНАПі.

Витяг із РПЗМ можна отримати у будь-якого нотаріуса, який має доступ до Реєстру. Перелік цих нотаріусів можна знайти на сайті.

Також витяг із Реєстру пошкодженого та знищеного майна можна отримати в місцевій раді. Проте лише в тій громаді, де знаходиться знищений об’єкт нерухомості.

Припинити право власності на знищене житло потрібно не раніше ніж ви отримаєте житловий сертифікат і забронюєте по ньому кошти, але до того, як укладете угоду купівлі-продажу.

Житлові сертифікати – це державна програма компенсації за знищене житло, яка дає змогу придбати нову квартиру чи будинок.

Щоб отримати житловий сертифікат, необхідно:

  1. Подати заяву в Дії про зруйноване майно;
  2. Дочекатися суми компенсації, яку визначає комісія органу місцевого самоврядування;
  3. Отримати житловий сертифікат у застосунку. 

Після цих трьох кроків наступний – вибір нового житла та бронювання коштів у Дії. Протягом 5 робочих днів у застосунку надійде підтвердження. Далі – припинення права власності на знищене житло та оформлення угоди купівлі-продажу. Упродовж 5 днів кошти надійдуть продавцю.

Громадяни подали 10  тисяч заяв на отримання компенсації за знищене житло. Більше 3 тисяч вже отримали житлові сертифікати, за які вони можуть придбати нові домівки. 

З початку 2024 року вже 750 власників сертифікатів реалізували їх та отримали нове житло. 

Послугу отримання компенсації за знищене житло в межах програми єВідновлення було розроблено у співпраці Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та Міністерства цифрової трансформації України за підтримки USAID / UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

Джерело: Міністерство інфраструктури

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»