
Голова парламентського Комітету з податків та фінансів Данило Гетманцев повідомив у своєму Телеграм-каналі, що 26 червня було проведено робочу групу щодо законопроєкту №12372 з амбітною назвою «Про систему страхування воєнних ризиків»:
«Проблему знаємо всі. Страхування воєнних ризиків в державі на четвертому році війни не працює. І саме воно є серед найбільших потреб бізнесу і бар’єрів для залучення інвестицій.
Мінекономіки з НБУ підготовили законопроєкт, що колеги подали до ВР начебто на вирішення цієї проблеми.
Однак ми отримали різні, в тому числі і негативні, відгуки бізнесу на нього.
Сьогоднішнє обговорення виявило, що:
- законопроєкт (попри назву) не створює систему страхування військових ризиків в економіці, а стосується лише уведення обовʼязкового страхування банківських застав. Та створення державної агенції страхування, АТ, що за задумом авторів, має монопольно здійснювати таке страхування та/або визначати умови для таких страхових продуктів;
- статус агенції-регулятора та одночасно комерційного АТ є невизначеним та суперечливим;
- викликає сумнів необхідність обовʼязкового страхування застав за банківськими кредитами незалежно від обʼєкта та його географії;
- не є визначеним, скільки коштуватиме державі створення Агенції та якими є джерела її фінансування;
- викликає сумніви страхування політичних ризиків АТ, що належить державі, якої такі ризики стосуються;
- безперечно обовʼязкове страхування обʼєктів будівництва, капітального ремонту та реконструкції має бути з законопроєкту виключено.
Таким чином, на жаль, законопроєкт не готовий до розгляду навіть у першому читанні, оскільки замінює забезпечення доступності страхування (головна ціль) обовʼязковістю страхування банківських застав. Що, погодьтеся, не є одним і тим самим.
З такими висновками погодились всі, законопроєкт ініціатори пішли істотно доопрацьовувати.
Від себе додам, що страхування військових ризиків дуже чекає бізнес, особливо прифронтових територій. Вчора про це говорили у Харкові. А реалізація цього завдання перебуває здебільшого (якщо відкинути обовʼязковість) у сфері компетенції Міністерства економіки і КМУ».