Нагадаємо, що 13 квітня на позачерговому засіданні ВРУ було прийнято законопроект №3279-д (він же Закон №553) щодо змін у Держбюджет-2020.
Сьогодні, 18 квітня, на сайті Президента з'явилася інформація щодо підписання Закону від 13.04.2020 р. №553.
Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. 17 квітня його було оприлюднено в Голосі України №68. Відповідно з 18 квітня почали діяти норми Закону №553. Отже, з 18 квітня цей закон почав діяти.
Які зміни він з собою приніс?
Зміни в порядку отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину
Зауважимо, що Законом №553 також запроваджені зміни до порядку надання допомоги по частковому безробіттю на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України (ст. 47-1 Закону про зайнятість).
1. Змінено строк, протягом якого надаватиметься допомога. Така допомога надаватиметься на строк зупинення (скорочення) діяльності під час карантину, а також протягом 30 календарних днів після завершення карантину.
2. Змінено перелік документів, які треба подавати для отримання цієї допомоги:
- оскільки допомога надаватиметься у разі сплати роботодавцем ЄСВ протягом шести місяців, що передують даті зупинення діяльності, то саме про це треба буде подавати довідку в центр зайнятості. А подавати довідку про відсутність заборгованості з виплати заробітної плати та сплати ЄСВ, що виникла протягом п’яти років, що передують року зупинення (скорочення) виробництва, вже не треба!
- замість наказу про зупинення (скорочення) виробництва від роботодавця для отримання допомоги вимагатиметься наказ про зупинення (скорочення) діяльності. Отже, отримати кошти на таку допомогу зможуть не лише виробничі підприємства, а і решта суб’єктів малого та середнього підприємництва.
Докладно про зміни в порядку отримання допомоги по частковому безробіттю розповімо в окремій аналітиці.
Звільнення від сплати орендної плати на час карантину
За Законом №553 пункт 14 розділу «Прикінцеві та перехідні положення» ЦКУ викладено в такій редакції:
«14. Встановити, що на час дії відповідних обмежувальних карантинних заходів, запроваджених Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), обставинами, за які наймач (орендар) не відповідає відповідно до частини другої статті 286 Господарського кодексу України, частин четвертої та шостої статті 762 Цивільного кодексу України, також є заходи, запроваджені суб'єктами владних повноважень, якими забороняються певні види господарської діяльності з використанням орендованого майна, або заходи, якими забороняється доступ до такого майна третіх осіб».
Ми у новині за законопроектом вже робили висновок, що за таких умов наявність введених на час карантину заборон (тобто, постанова КМУ №211) для орендарів, на яких ці заборони поширюються, будуть прямим доказом того, що вони можуть не платити орендну плату. Окремо юрист нашої редакції ще прокоментує цю норму.
Фонд боротьби з коронавірусом
Згідно із законом, у складі держбюджету утворюється Фонд боротьби з коронавірусом в обсязі 64,7 млрд грн. Ці кошти спрямовуватимуться на першочергові та пріоритетні напрями протидії поширенню COVID-19.
Доплата медпрацівникам
Крім цього, у державному бюджеті додатково передбачено 15,8 млрд грн для доплат до зарплатні медпрацівникам, які протистоять епідемії. Загалом видатки Міністерства охорони здоров'я збільшуються на 16,4 млрд грн.
Однарозова допомога пенсіонерам
Щоб підтримати найбільш вразливі верстви населення під час епідемії коронавірусу, документом передбачено 10,6 млрд грн на одноразові доплати до пенсій. Видатки Міністерства соціальної політики збільшуються на 19,5 млрд грн.
Інші зміни
Для здійснення непередбачених заходів до резервного фонду направлено додатково 3 мільярди гривень.
Видатки на будівництво та ремонт доріг збережені, тож програма «Велике будівництво», яка покращує українську інфраструктуру та створює нові робочі місця, триватиме. На дорожню інфраструктуру у державному бюджеті закладено майже 70 млрд грн.
Також зміни до державного бюджету не передбачають скорочення видатків, спрямованих на забезпечення оборони й безпеки держави, підтримку агропромислового комплексу.
***
Читайте також: