• Посилання скопійовано

РРО вийшов з ладу: чи відновлювати електронну контрольну стрічку?

Фахівці ДФСУ відповіли на питання щодо дій суб’єкта господарювання в разі несправності фіскального блоку РРО, яка призвела до неможливості створення контрольної стрічки або до її втрати

РРО вийшов з ладу: чи відновлювати електронну контрольну стрічку?

Коментар до листів ДФСУ від 12.12.2017 р. №2963/6/99-99-14-05-01-15/ІПК та від 12.12.2017 р. №2962/6/99-99-14-05-01-15/ІПК 

Законом про РРО встановлено два головних обов’язки суб’єкту господарювання щодо контрольної стрічки РРО: 

1) ті з них, що здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (зі застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані друкувати або створювати в електронній формі на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років;

2) ті з них, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані. 

Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у РРО та модемів для передачі даних затверджено наказом Мінфіну від 08.10.2012 р. № 1057.

 

Як бути, якщо фіскальний блок РРО несправний? Як забезпечити збереження створених контрольних стрічок у такому випадку? 

Податківці у коментованих листах відповіли наступне. 

Пунктами 32 та 33 Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО визначено, що у разі встановлення під час гарантійного (післягарантійного) ремонту несправності фіскального блока центр сервісного обслуговування (ЦСО) складає акт про це у двох примірниках, які скріплюються підписом і печаткою керівника центру. 

Один примірник акта залишається в ЦСО, другий - передається до територіального органу ДФС, де проводиться реєстрація зазначеного реєстратора.

Несправний фіскальний блок РРО підлягає заміні на новий, опломбований виробником. При цьому у новому фіскальному блоку відновлюється інформація із щомісячних звітів РРО за останніх три роки.

Отже, якщо ЦСО при гарантійному (післягарантійному) ремонті було замінено несправний фіскальний блок, у ньому відновлюється інформація зі щомісячних звітів РРО за останніх три роки. Тож, хвилюватися за створені і збережені контрольні стрічки не доведеться. 

Але що робити, якщо несправний фіскальний блок РРО таку стрічку не створює або не зберіг?  Чи не доведеться в такому випадку відновлювати контрольну стрічку (якщо вона була втрачена внаслідок поломки)? 

Податківці відповідають: вимоги щодо відновлення суб’єктом господарювання або ЦСО електронної контрольної стрічки у РРО або її роздрукування на паперовому носії чинним законодавством не передбачено. 

Враховуючи зазначене, відповідальності за невідновлення електронної контрольної стрічки відповідно до ст. 17 Закону про РРО не передбачено.

Окрім того, податківці нагадали, що у базах данних ДФС наявна інформація про копії розрахункових документів, а також копії фіскальних звітних чеків, послідовно сформованих РРО, що створені в електронній формі таким реєстратором, які зберігаються на носії контрольної стрічки у формі пакетів даних. 

Отже, навіть, якщо контрольна стрічка не збереглася у фіскальній пам’яті РРО, інформація про проведені за його допомогою операції у податківців є. Звісно, якщо на момент проведення таких операцій передача цих даних до ДФС в електронному вигляді була забезпечена. 

Від себе нагадаємо, що за п. 10 розділу ІІІ Порядку №547, якщо на період виходу з ладу РРО розрахункові операції проводяться з використанням книги ОРО та розрахункової книжки, після встановлення відремонтованого (резервного) РРО необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу, окремо за кожною ставкою ПДВ, акцизного податку або іншого податку (збору), після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція "службове внесення" на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Після підключення до Системи зберігання та збору даних РРО ДФСУ (персоналізації РРО) контрольно-звітна інформація про використання РРО згідно з п. 7 ст. 3 Закону про РРО передається контролюючим органам в електронній формі. Отже, після відновлення роботи РРО така інформація теж потрапить до податківців. 

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»