Головна Усі новини Держрегулювання Готівковий обіг та каса

Повернення товару покупцем: як правильно оформити таку операцію через РРО?

Як правильно оформити повернення товару покупцем та видачу йому готівкових коштів (перерахування на банківську карту)? Як сторнувати операцію в РРО, якщо вона була здійснено помилково? Розглянемо роз’яснення податківців

Покупець повертає товар: як оформити видачу готівкових коштів?

Податківці у консультації від 14.05.2019 р. №2141/6/99-99-14-05-01-15/ІПК, враховуючи вимоги п. 8 Розділу ІІІ Порядку №547, зазначили: якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів.

В акті необхідно зазначити:

  • дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);
  • відомості про товар (послугу);
  • суму виданих коштів;
  • номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару.

 

А якщо кошти повертаються на картку покупцю?

Зважаючи на визначення розрахункової операції, наведене у ст. 2 Закону №265, під цей термін потрапляють також операції з оплати картою або повернення коштів за допомогою неї.

Таким чином, вважаємо, що і у разі повернення коштів на банківську картку покупця необхідно застосовувати РРО, а також складати зазначений вище акт, якщо сума повернення перевищує 100 гривень. Детальніше питання застосовування РРО у разі повернення коштів на картку покупця ми розглядали тут.

 

Сторнування помилкової операції

Як зазначають податківці, такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку. В такому випадку в акті вказуються:

  • дані про помилкову суму;
  • реквізити розрахункового документа. 

Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб'єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб'єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються до останньої сторінки відповідної КОРО.

 

Відповідальність за відсутність акту

ДФСУ у коментованій консультації вказує, що видача покупцю розрахункового документа, що роздруковано на РРО на повернення коштів без складання Акту про видачу коштів буде порушенням вимог п. 8 Розділу ІІІ Порядку №547, однак не порушить вимог ст. 2 Закону №265.

Проте варто зауважити, що чинним законодавством відповідальність до суб’єкта господарювання за нескладання акту про видачу коштів або незазначення у ньому необхідних відомостей, у разі повернення товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, не передбачена.

Доступ до повного тексту матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо Ви вже зареєстровані на нашому сайті - будь ласка, авторизуйтесь.

Якщо поки що ні - зареєструйтесь прямо зараз: це просто, не вимагає Ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Що ще дає реєстрація?

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / Готівковий обіг та каса
Теги:
Заборгованість , РРО , Договір

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?