Один з перших зареєстрованих в новому році законопроектів - урядовий проект Закону №2711. Ним пропонується внести зміни до Закону про РРО з метою:
- пом’якшення відповідальності фізичних осіб - підприємців (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) за порушення, пов’язані із застосуванням РРО,
- впровадження ризик-орієнтованого підходу для здійснення контролюючими органами перевірок фізичних осіб - підприємців.
Так, уточнюються, що програмні РРО повинні передбачати можливість формування та передачі фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків в автоматичному режимі з використанням даних фіскального серверу контролюючого органу.
Документальні перевірки додержання ФОП вимог цього Закону проводитимуться залежно від ступеня ризику, визначеного відповідно до критеріїв. Перелік ризиків та їх поділ за ступенями має встановити Мінфін. Фактичні перевірки проводитимуться за підставами, визначеними Податковим кодексом.
За порушення вимог Закону про РРО до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), з пропонують застосовувати фінансові санкції, зокрема, у таких розмірах:
1. у разі встановлення під час перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням РРО, програмних РРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО з фіскальним режимом роботи; невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, більше ніж на 20 відсотків (раніше - 10, від ред.) розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:
- 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
- 150% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення;
2. 30 н.м.д.г. - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на РРО (виключено уточнення про програмні РРО - від ред.) або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на такій контрольній стрічці;
3. 5 н.м.д.г. — у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО без використання режиму програмування найменування товару, який не є підакцизним, та/або послуги, ціни такого товару (послуги) та обліку їх кількості (п. 6 ст.17 Закону про РРО викладено у новій редакції);
4. 30 н.м.д.г. - у разі неподання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО (виключено уточнення про програмні РРО - від ред.) через дротові або бездротові канали зв’язку в разі обов’язковості її подання.
У разі прийняття цей Закон набере чинності одночасно із Законом “Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг”, крім підпункту 2 пункту 1 цього Закону, який набере чинності з 1 жовтня 2020 року.