• Посилання скопійовано

Три кроки до спрощення реєстрації бізнесу від ДФСУ

Податківці розповіли, які кроки ними уже зроблено з метою спрощення процедури започаткування бізнесу

Три кроки до спрощення реєстрації бізнесу від ДФСУ

З метою спрощення процедури започаткування бізнесу Державна фіскальна служба України робить наступні кроки: 

Перший крок. Відповідно до наказу Мінфіну (15.06.2015 №552 «Про затвердження Порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами», починаючи з 31.08.2015 року) взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводитиметься одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі online) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами.

Форму заяви (ф. №1-ЗЕД) про взяття на облік особи, яка здійснює операції з товарами, скорочено з трьох сторінок до однієї. При цьому  виключено норму щодо надання копій реєстраційних та статутних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.

Запроваджено витяг із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, який видається або надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу. Водночас встановлено, що дійсні на дату набрання чинності цим Наказом картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, які зазначені у картці обліку осіб чи отримання витягу із реєстру. 

Другий крок. Процедура взяття на облік рахунків  платників податків відкритих/закритих у фінансових установах триває від кількох хвилин до однієї години. Надання інформації щодо відкриття/закриття рахунків платників здійснюється шляхом обміну електронними документами між ДФС України та фінансовими установами.

На кожне отримане повідомлення ДФС України автоматично у момент надходження повідомлень формує і направляє фінансовій установі: першу квитанцію, яка є підтвердженням передачі відповідного файла повідомлень до ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку, та другу квитанцію, що засвідчує факт та час проходження файлом повідомлень форматно-логічного контролю, а також містить відомості щодо приймання інформації файла повідомлень до оброблення або її відхилення. За умови відсутності помилки при прийнятті повідомлення автоматично формується файл-відповідь, який містить відомості щодо взяття на облік (відмову у взятті на облік) у контролюючих органах рахунку платника податків.

Єдине вікно подання звітності Державної фіскальної служби України працює цілодобово. В середньому ДФС за день отримує та опрацьовує 5,5 тис. повідомлень про відкриття рахунків та 4,4 тис. повідомлень про закриття рахунків. На сьогодні в органах ДФС обліковується біля 15 млн. рахунків.

Згідно із статтею 69 Податкового кодексу України банки зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків – юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. При цьому встановлено, що датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків є дата отримання банком повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах, або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою.

Датою та часом надання фінансовою установою повідомлення в електронному вигляді до ДФС України є дата та час, зафіксовані у другій квитанції про прийняття до оброблення файла повідомлень, за умови відсутності помилки при прийнятті цього повідомлення. 

Третій крок. Взяття на облік платників ДФС здійснюється протягом 1 дня –у день надходження із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (ЄДР) відомостей про новоствореного суб’єкта господарювання.

 Відомості із ЄДР надаються в електронному вигляді. На кожне повідомлення із ЄДР формується відповідь про взяття на облік та дані про взяття на облік платника податків та платника єдиного внеску, які включаються до Єдиного державного реєстру.

В середньому щоденно із ЄДР надходить та опрацьовується  ДФС близько 3700 відомостей щодо юридичних осіб та  2300  відомостей стосовно фізичних осіб - підприємців,  із них близько 200-300 про створення юридичних осіб та 500-600 про реєстрацію фізичних осіб – підприємців.

Такі дані є відкритими та оприлюднюються на веб-сайтах:

  • Державної фіскальної служби України sfs.gov.ua та доступні через банери «Дані про взяття на облік платників податків» та «Реєстр страхувальників»;
  • Єдиного державного реєстру usr.minjust.gov.ua і можуть бути переглянуті в режимі «Безкоштовний запит».

На сьогодні в частині взяття на облік платників ДФС реалізовано положення законодавства щодо започаткування бізнесу протягом 24 годин.

Джерело: Державна фіскальна служба України

Рубрика: Держрегулювання/Підприємництво

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Підприємництво»