Мін'юст наказом від 01.04.2020 р. №1307/5 вніс зміни до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.
Зокрема, виключено норми Порядку, за якими:
- документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР, у зв’язку із зміною керівника юридичної особи, розміру статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) або розміру частки кожного із засновників (учасників), а також інших випадків, передбачених законами, подавалися виключно у паперовій формі;
- у електронній формі заява та документи подаються заявником на порталі електронних сервісів.
Крім того, у новій редакції викладено розділ IV Порядку "Особливості проведення державної реєстрації за заявами в електронній формі".
Зазначено, що заява в електронній формі подається за умови підписання її заявником з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри та у випадках, передбачених законом, за умови оплати послуг за державну реєстрацію в повному обсязі.
Заява в електронній формі подається заявником з долученням до неї оригіналів документів для державної реєстрації в електронній формі, передбачених законом.
Якщо для держреєстрації передбачено подання нотаріально посвідченого документа та/або документа, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, та/або нотаріально засвідченої копії документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи, до заяви долучаються електронні копії таких документів, виготовлені шляхом сканування з накладенням кваліфікованого електронного підпису заявника.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі мають відповідати вимогам, встановленим Законами "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Плата за надання адміністративних послуг здійснюється заявником через Інтернет з використанням платіжних систем та/або програмних засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг. Документ про сплату адміністративного збору не подається, якщо така сплата зафіксована за допомогою програмних засобів зазначеного вебпорталу.
Заява в електронній формі реєструється в Єдиному державному реєстрі за допомогою програмних засобів його ведення з додаванням документів для державної реєстрації, поданих в електронній формі.
За результатом реєстрації заяви заявнику надається код доступу до результатів розгляду відповідних документів.
Моментом прийняття заяви та документів для державної реєстрації в електронній формі вважається дата і час реєстрації заяви у Єдиному державному реєстрі.
Реєстрація заяв в електронній формі проводиться в порядку черговості їх надходження, у тому числі з урахуванням заяв, що подаються в паперовій формі.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі, документи та/або відомості, сформовані державним реєстратором за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру під час державної реєстрації, зберігаються в електронній формі у цьому реєстрі.
Наказ №1307/5 набере чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування. Станом на ранок 03.04.2020 р. цього не відбулося.