• Посилання скопійовано

Новий закон в системі електронного адміністрування ПДВ: головні зміни

ДФСУ роз'яснила, як Закон вдосконалює СЕА, що змінюється та які переваги матимуть платники податків

Новий закон в системі електронного адміністрування ПДВ: головні зміни

Бізнес та влада знайшли компромісне рішення. Важливим результатом обговорень стало те, що спільно був розроблений законопроект спрямований на вдосконалення роботи системи електронного адміністрування ПДВ. Він був прийнятий ВРУ, а 28 липня підписаний Президентом України (Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» №643-VIII).

Як Закон вдосконалює СЕА. Що змінюється та які переваги матимуть платники податків.

Найголовніше, на чому наполягали підприємці - це виправлення помилок під час роботи системи в тестовому режимі.

Також для бізнесу Закон містить низку позитивних змін стосовно складання податкових накладних та веденні обліку ПДВ, зокрема, з 1 серпня вступають в дію нові правила.

По-перше, сільськогосподарським товаровиробникам, які застосовують спецрежим ПДВ, Держказначейством починаючи з 01.08.2015 року автоматично відкриються додаткові електронні рахунки для зарахування сум ПДВ від сільськогосподарської діяльності. Кошти з таких рахунків Казначейством автоматично (в день їх зарахування на електронний рахунок с/г підприємством) перераховуються на спеціальні рахунки с/г товаровиробників. На сьогоднішній день кошти на спеціальний рахунок с/г товаровиробників перераховуються з електронних рахунків лише після подання декларації.

По-друге, постачальникам комунальних послуг населенню, на електронні рахунки в Держказначействі будуть зараховуватись суми субвенцій з бюджету, які збільшуватимуть реєстраційну суму для реєстрації в ЄРПН податкових накладних.

Також заборонено накладення арешту на кошти, які знаходяться на електронних рахунках платників, відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» та доручено зняти раніше накладені арешти. Це дозволить Казначейству списати розблоковані кошти в бюджет для погашення зобов’язань платників з ПДВ.

З метою виправлення помилок Законом передбачено на початок третього робочого день після набрання чинності «обнуління» формули (всіх її складових), яка визначає реєстраційну суму, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН.

Після такого «обнуління» у формулу ДФС України автоматично будуть включені:

- середньомісячні (1/12) суми ПДВ, задекларовані платником до сплати в бюджет та погашені або розстрочені за останні 12 місяців/ 4 квартали (т.з. «овердрафт»);

- суми переплат станом на 01.07.2015;

- суми залишку коштів на електронному рахунку платника станом на дату набрання чинності законом;

- суми від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015, задекларовані платниками у рядках 24 та 31 декларації з ПДВ за червень/ІІ квартал 2015 року;

- суми ПДВ, що містяться в податкових накладних/розрахунках коригування, складених починаючи з 01.07.2015;

- суми ПДВ по імпортованих товарах з митних декларацій,  аркушів коригування та додаткових декларацій, оформлених з 01.07.2015.

Таке «перезавантаження» дозволить прибрати фіктивні суми ПДВ, «затягнуті» в систему електронного адміністрування ПДВ недобросовісними платниками в тестовий період та виправити помилки інших платників.

Наступне, для спрощення порядку обліку ПДВ:

- покупцям надано право відображати податковий кредит на підставі копій податкових накладних, отриманих з ЄРПН. Тобто, їм вже не потрібно отримувати такі податкові накладні у постачальників. Такий сервіс ДФС вирішує проблему, коли програмне забезпечення покупця та продавця не налаштоване для електронного обміну накладними;

- платникам податку, які постачають товари/послуги безперервно або ритмічно матимуть право складати 1 раз на місяць 1 зведену податкову накладну кожному покупцю – платнику ПДВ. Наприклад, постачання тепла газу, електроенергії, послуг зв’язку тощо. Такі накладні складаються в останній день місяця і містять обсяг всіх операцій проведених за місяць. Це суттєво зменшить кількість податкових накладних, оскільки раніше податкові накладні потрібно було складати на кожну операцію.

- платники податку зможуть включати до податкового кредиту податкові накладні, зареєстровані в ЄРПН, протягом 365 календарних днів з дати їх складання. Раніше - лише в періоді їх складання чи в періоді їх реєстрації в ЄРПН з порушенням термінів;

- спрощується форма податкової накладної, оскільки скасовуються  неактуальні реквізити (місцезнаходження покупця/продавця, вид цивільно-правового договору), в яких платники найчастіше припускали помилки.

- збільшено термін реєстрації податкових накладних в ЄРПН, складених з 1-го липня по 30 вересня 2015 року до 31-го календарного дня. Раніше термін реєстрації був 15-ть календарних днів з дати складання накладних.

Найголовніше – не застосовуються штрафні санкції за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН (10%, 20%, 30%, 40%), складених до 1 жовтня 2015 року.

Окрім того платники податку зможуть отримувати від ДФС витяги про рух коштів на їхніх електронних рахунках та сумах ПДВ, перерахованих в бюджет. Такі витяги будуть підставою для відображення сум ПДВ в бухгалтерському обліку.

Джерело: Державна фіскальна служба України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»