• Посилання скопійовано

Нардепи пропонують комплекс заходів для детінізації діяльності суб'єктів електронної комерції

У ВРУ зареєстровано законопроект, яким пропонується вжити комплекс заходів, спрямованих на детінізацію діяльності продавців (постачальників, виконавців) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції

Нардепи пропонують комплекс заходів для детінізації діяльності суб'єктів електронної комерції

17 липня 2017 року у Верховній Раді зареєстрований законопроект №6754 "Про внесення змін до Закону України "Про захист прав споживачів" та деяких законодавчих актів України щодо заходів детінізації діяльності суб'єктів електронної комерції". Його авторами є . Демчак, Г. Чекіта, А Шинькович та ще 14 нардепів.

Метою зазначеного законопроекту є:

по-перше,  запровадження достатньо чіткої ідентифікації конкретного продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг з метою реалізації та захисту прав споживачів та забезпечення можливості здійснення контрольних заходів в галузі дотримання вимог податкового, валютного, та іншого законодавства суб’єктами електронної комерції,

по-друге, запровадження механізмів реагування з боку державних органів на порушення вимог щодо оприлюднення інформації, яка має бути доведена до покупців (споживачів) товарів, робіт, послуг суб’єктами електронної комерції шляхом призупинення доступу до Інтернет-сайтів.

Запровадження таких механізмів, на думку авторів законопроекту, дозволить створити рівні конкурентні  умови для господарської діяльності в сфері електронної комерції, а також сприятиме унеможливленню продажу товарів (робіт, послуг) дистанційним способом в тіні без будь-якої відповідальності для продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції. 

Для вирішення вищевказаних проблем законопроектом пропонується внести ряд змін до Закону «Про захист прав споживачів» та до Закону «Про електронну комерцію», якими передбачається:

в частині захисту прав споживачів:

- унормування питання обов’язковості доведення до споживачів інформації про продавця  (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг, передбаченої Законом України «Про електронну комерцію» та підвищення суми штрафних санкцій за відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (у випадках, визначених Законом України "Про електронну комерцію");

- надання Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повноважень видавати продавцям  (виконавцям, постачальникам) товарів, робіт, послуг приписи про усунення порушень щодо інформації, яка підлягає оприлюдненню згідно закону України «Про електронну комерцію»;

- надання Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повноважень на прийняття рішень про призупинення доступу до веб-сайту (чи іншого засобу  представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно-комунікаційних системах) у випадках, визначених Законом України «Про електронну комерцію;

в частині відносин електронної комерції:

- доповнення переліку обсягу інформації, яка має бути доведена до учасників відносин в сфері електронної комерції з метою однозначної ідентифікації продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції

- запровадження обов’язку чіткої ідентифікації кожного продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції товарів у випадку розміщення на одному веб-сайті (чи іншому засобі  представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно-комунікаційних системах) інформації про товари (роботи, послуги) двох та більше продавців (постачальників, виконавців);

- врегулювання механізму призупинення доступу до веб-сайту (чи іншого засобу  представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно-комунікаційних системах) у випадку порушення вимог щодо обсягу інформації, яка має бути доведена до учасників відносин в сфері електронної комерції, на підставі відповідного рішення Держпродспоживслужби, прийнятого після направлення відповідного припису продавцю (виконавцю, постачальнику) товарів, робіт, послуг (якщо такого можливо встановити) в сфері електронної комерції та тільки у випадку невиконання такого припису ;

- врегулювання механізму призупинення доступу до веб-сайту (чи іншого засобу  представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно-комунікаційних системах) у випадку порушення вимог щодо обсягу інформації, яка має бути доведена до учасників відносин в сфері електронної комерції, на підставі відповідного рішення Держпродспоживслужби, прийнятого без направлення припису тільки у випадку, якщо продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг неможливо встановити через засоби представлення інформації;

- однозначне врегулювання питання застосування РРО у випадках, визначених Законом, для субєктів електронної комерції, а також питання видання покупцю (споживачу) розрахункових документів та документів, що свідчать про перехід права власності на товар продавцями (постачальниками, виконавцями) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції

- запровадження відповідальності у вигляді штрафних санкцій за незабезпечення постачальником послуг проміжного характеру, який надає доступ до мережі Інтернет та інших інформаційно-телекомунікаційних систем, призупинення доступу до веб-сайту (чи іншого засобу  представлення інформації як в мережі Інтернет, так і в інших інформаційно-комунікаційних системах) у випадках, встановлених Законом;

- запровадження норм щодо здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України «Про електронну комерцію».

Цим законопроектом пропонується вжити комплекс заходів, спрямованих на детінізацію діяльності продавців (постачальників, виконавців) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції  без суттєвих змін для суб’єктів спрощеної системи оподаткування, оскільки добросовісним суб’єктам необхідно лише доповнити перелік інформації про свою діяльність декількома новими позиціями. При цьому передбачені всі необхідні запобіжники від можливого необґрунтованого прийняття рішень з боку контролюючих органів, оскільки передбачається на першому етапі лише винесення припису про усунення порушень Закону без застосування жодних інших заходів відповідальності і тільки у випадку невиконання такого припису продавцями (постачальниками, виконавцями) товарів, робіт, послуг в системах електронної комерції настає можливість застосування заходів реагування на продовжувану протиправну діяльність у вигляді призупинення доступу до відповідних Інтернет-сайтів.  

Читайте також: Як бізнесу створюватимуть умови для детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»