• Посилання скопійовано

До ВРУ подали законопроект щодо ринку землі в остаточній редакції: що він передбачає?

Зокрема, передбачаються зміни у Земельному кодексі щодо набуття права власності на землю сільгосппризначення та загальної площі земельних ділянок

До ВРУ подали законопроект щодо ринку землі в остаточній редакції: що він передбачає?

Законопроєкт про обіг земель сільгосппризначення №2278-10, поданий з правками до другого читання, передбачає заборону іноземцям набувати право власності на земельні ділянки - заборона втратить чинність за умови схвалення продажу землі іноземцям на референдумі, - пише "Економічна правда".

Про це йдеться у порівняльній таблиці до другого читання, опублікованій на сайті Ради 3 січня.

Зокрема, передбачаються зміни у Земельному кодексі щодо набуття права власності на землю сільгосппризначення та загальної площі земельних ділянок.

Згідно із законопроєктом, набувати право власності на землю сільгосппризначення можуть:

  • громадяни України;
  • юрособи України, створені і зареєстровані за законодавством України, учасниками яких є лише громадяни України та/або держава та/або територіальні громади;
  • територіальні громади;
  • держава.

Також передбачається, що право власності на земельні ділянки можуть набувати банки і кредитні установи в порядку звернення стягнення на них як предмет застави. Такі земельні ділянки мають бути відчужені банками і кредитними установами на торгах протягом 2 років з дня набуття права власності.

Водночас юрособи, засновниками або кінцевими бенефіціарами яких є особи, які не є громадянами України, можуть набувати право власності на землю сільгосппризначення з дня та за умови схвалення цього на референдумі.

За будь-яких умов, у тому числі у випадку схвалення на референдумі, забороняється право власності на земельні ділянки:

  • юрособам, учасниками або бенефіціарами яких є іноземці - на землі державної та комунальної власності, а також - на землі, виділені власникам паїв, і які розташовані ближче 50 км від держкордону України (крім держкордону, який проходить по морю);
  • юрособам, учасниками або кінцевими бенефіціарами яких є громадяни РФ.
  • особам, які належали або належать до терористичних організацій;
  • юрособам, учасниками або бенефіціарами яких є іноземні держави;
  • юрособам, де неможливо встановити кінцевого бенефіціара;
  • юрособам, бенефіціари яких зареєстровані в офшорних зонах;
  • фізичним та юрособам, стосовно яких застосовані санкції;
  • юрособам, зареєстрованим у державах, включених до списку тих, які не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом.

Відповідно до законопроєкту, загальна площа земельних ділянок сільгосппризначення у власності громадянина не може перевищувати 10 тисяч гектарів.

У власності юрособи (крім банків і кредитних установ) - не може перевищувати загальної площі земельних ділянок, які можуть перебувати у власності усіх її учасників, але не більше 10 тисяч гектарів.

Крім цього, передбачено, що розрахунки, пов’язані зі сплатою ціни земельних ділянок, проводяться у безготівковій формі.

Також не допускатиметься набуття права власності за відплатними договорами у разі відсутності документів, які підтверджують джерела походження коштів або інших активів, за рахунок яких набувається таке право.

***

Читайте також:

Джерело: Економічна правда

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»