• Посилання скопійовано

Нові пільги з оренди для малого бізнесу та підтримка туризму та культури: прийнято за основу закон!

13 травня ВРУ прийняла за основу законопроект №3377 щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв'язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням COVID-19

Нові пільги з оренди для малого бізнесу та підтримка туризму та культури: прийнято за основу закон!

На вечірньому позачерговому засіданні ВРУ 13 травня прийнято за основу проект Закону №3377 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв'язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)".

 

Що пропонується?

1. Запровадити зменшення плати за найм (оренду) майна за вимогою наймача, який здійснює підприємницьку діяльність з використанням цього майна, впродовж всього часу, коли майно не могло використовуватися в підприємницькій діяльності наймача в повному обсязі через запроваджені обмеження та (або) заборони.

Зауважимо, що Законом №553 (який набрав чинності 18.04.2020 р.) пункт 14 розділу «Прикінцеві та перехідні положення» ЦКУ викладено у новій редакції: «Встановити, що на час дії відповідних обмежувальних карантинних заходів, запроваджених Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), обставинами, за які наймач (орендар) не відповідає відповідно до частини другої статті 286 Господарського кодексу України, частин четвертої та шостої статті 762 Цивільного кодексу України, також є заходи, запроваджені суб'єктами владних повноважень, якими забороняються певні види господарської діяльності з використанням орендованого майна, або заходи, якими забороняється доступ до такого майна третіх осіб». Про це ми докладно писали тут. Тому наразі невідомо, що буде зі змістом п. 14. Про це поговоримо вже після прийняття у ІІ читанні згаданого законопроекту. Якщо депутати врахують вже внесені зміни Законом № 553, цієї новації при другому читанні вже не буде, а якщо ні - тоді на нас чекають знову нові правила щодо сплати оренди під час карантину

2. Журналістам телерадіоорганізацій надати право по пред’явленні редакційного посвідчення чи іншого документа, що підтверджує його професійну належність або повноваження, надані телерадіоорганізацією, перебувати окрім вже існуючого права перебування в районі стихійного лиха, катастроф, в місцях аварій, масових безпорядків, на мітингах і демонстраціях, на територіях, де оголошено надзвичайну ситуацію, також де оголошено надзвичайний стан.

3. Тимчасово, на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення COVID-19, ініціювання, оголошення і проведення конкурсів Національною радою, перебіг строків, визначених статтями 31, 4372 Закону «Про телебачення і радіомовлення» зупиняється.

4. Тимчасово, на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення  COVID-19 та до 31 грудня 2020 року телерадіоорганізації та провайдери програмної послуги, що використовують радіочастотний ресурс,  звільнити від оплати 50 відсотків вартості послуг Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення.

5. Надати додаткові можливості для роботи радіо шляхом внесення змін до Закону «Про рекламу».

6. Тимчасово на період дії карантину та до 31 грудня 2020 року допомога суб’єктам господарювання, які зазнали втрат через обмеження або заборону діяльності в умовах карантину, є допустимою і отримувачі державної допомоги звільняються від обов’язку повідомлення Уповноваженого органу про одержання нової державної допомоги, що відповідає цілям і категоріям державної допомоги, визначеним частинами першою і другою статті 6 цього Закону.

7. Запровадити інституційну підтримку для стабільної діяльності та розвитку юридичних осіб усіх форм власності  у сферах культури та мистецтв, у тому числі в умовах дії запроваджених відповідно до законодавства обмежень господарської діяльності, зумовлених надзвичайною ситуацією чи надзвичайним станом, удосконалення діяльності самого Українського культурного фонду.

8. Поширення державної підтримки кінематографії у формі надання державної субсидії на розвиток кінопроекту: для національних ігрових фільмів, анімаційних фільмів, документальних фільмів, фільмів для дитячої аудиторії (з урахуванням художньої та культурної значущості), фільмів художньої та культурної значущості (авторських), телевізійних фільмів, телевізійних серіалів та фільмів-дебютів, в обсязі до 100% включно загальної кошторисної вартості розвитку відповідного кінопроекту.

9. Закон «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав» тимчасово, до 31 грудня 2020 року, не поширюється на заклади культури, провайдерів програмної послуги та суб’єктів господарювання, які провадять основну економічну діяльність у сфері креативних індустрій за видами економічної діяльності, затвердженими Кабінетом Міністрів України, вдосконалюються окремі положення відносини з користувачами, збирання винагороди і відрахувань з користувачів.

10. Внести зміни до Закону «Про оренду державного та комунального майна» з метою унормування надання закладами культури платних послуг у сфері культури та мистецтв.

Очікується, що цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

У десятиденний термін з дати набрання чинності Законом Кабміну доручено розробити та затвердити програму  фінансової підтримки малого та середнього бізнесу, а також суб’єктів господарювання, діяльність яких знаходиться під впливом обмежень та/або заборон у зв'язку з COVID-19. У ній, зокрема, передбачити такі заходи:

  • одноразову фінансову підтримку для самозайнятих осіб та суб’єктів господарювання з кількістю штатних працівників до 15 осіб та оборотом до 5 мільйонів гривень на рік на часткове покриття видатків, пов’язаних, зокрема, із сплатою орендних платежів, виплатою заробітної плати, податків та зборів, у розмірі до 100 000 гривень;

  • безвідсоткове кредитування суб’єктів господарювання під зобов’язання не скорочувати найнятих працівників в розмірі тримісячного обороту такого суб’єкта господарювання;

  • здійснення компенсації частини відсотків по банківським кредитам для суб’єктів господарювання, у штаті яких офіційно працевлаштовані не менше, ніж 50 осіб, і які під час карантину не проводили скорочень працівників, або ж створять щонайменше 50 робочих місць після закінчення карантину;

  • компенсації за часткове безробіття працівників як державного, так і приватного сектору;

  • дозволити закладам культури до 1 січня 2021 року суми орендних платежів у розмірі 70 або 30 відсотків орендної плати не перераховувати до державного бюджету, а залишити таким закладам культури для відшкодування збитків, пов’язаних із недоотриманням доходів;

  • встановити відсоток відрахування частини чистого прибутку (доходу) до державного бюджету закладами культури у розмірі 30 відсотків;

  • передбачити 0 відсотка суми наданого кредиту до кінця 2020 року під цільове використання забезпечення фонду заробітної плати суб’єктами туристичної діяльності, закладами культури, іншими суб’єктами господарювання, що провадять основну економічну діяльність у видах, що належать до креативних індустрій згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;

  • надання адресної фінансової підтримки туроператорам, які понесли значні, незаплановані витрати та забезпечили повернення громадян України  із закордону у зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (за умови документального підтвердження відсутності встановлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю такого туроператора осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України);

  • внести зміни до постанови КМУ  № 1298, встановивши, що період впродовж якого у закладах культури не провадиться господарська діяльність у зв’язку із санітарно-епідеміологічними та іншими, незалежними від працівників обставинами, є робочим часом таких працівників, та передбачає оплату праці в повному обсязі та в строки, визначені діючим трудовим договором (контрактом), за умови, що працівники виконують роботу, визначену трудовим договором (контрактом), дистанційно (віддалено) (якщо вид роботи дозволяє здійснювати її дистанційно). За відсутності такої роботи або у зв’язку із неможливістю виконувати роботу дистанційно (віддалено) час простою не з вини працівника оплачується в розмірі не менше 2/3 посадового окладу (ставки заробітної плати). Залежно від наявного фонду оплати праці, затвердженого на відповідний рік, керівник закладу може зберігати за працівником середній заробіток, але не менше тарифної ставки (посадового окладу).

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»