15 вересня Д. Шмигаль зареєстрував у ВРУ законопроєкт №4100 (завантажити) з метою врегулювання питань, пов’язаних із підготовкою проєкту Закону про Державний бюджет України на 2021 рік.
Згідно з пояснювальною запискою, проєктом передбачаються зміни до Бюджетного кодексу України, пов’язані з:
- необхідністю врегулювання правових засад функціонування бюджетної системи України, міжбюджетних відносин, створення належної ресурсної бази для здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на новій територіальній основі у зв’язку із прийняттям Закону №562-IX , Постанови ВРУ від 17.07.2020 р. №807-IX «Про утворення та ліквідацію районів»;
- наданням Мінфіну права на здійснення правочинів з державними деривативами, включаючи їх обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж, в тому числі за рахунок здійснення державних запозичень понад обсяги, визначені на поточний бюджетний період законом про Державний бюджет України, з метою зменшення очікуваного пікового навантаження на державний бюджет, зниження ризиків, пов’язаних із ймовірністю збільшення витрат за державними деривативами у майбутньому;
- запровадженням інструменту надання державних гарантій на портфельній основі, спрямованого на підтримку державою суб’єктів господарювання мікро-, малого та середнього підприємництва шляхом гарантування державою часткового виконання зобов’язань, що не перевищує 80 відсотків загальної суми таких боргових зобов’язань за портфелем кредитів та 80 відсотків за кожним окремим кредитом;
- врегулюванням на законодавчому рівні консолідації на єдиному казначейському рахунку коштів (податки, збори та інші платежі, що контролюються податковими органами), сплачених платниками податків на єдиний рахунок, їх зарахування на відповідні рахунки, відкриті в Казначействі для зарахування доходів державного та місцевих бюджетів, своєчасне перерахування помилково та/або надміру зарахованих через єдиний рахунок до державного та місцевих бюджетів коштів між видами доходів і бюджетів з метою забезпечення реалізації ст. 351 ПКУ відповідно Закону №190-IX;
- погодженням з Вищою радою правосуддя перерозподілу видатків між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у системі Державної судової адміністрації України, що призводить до зміни обсягів видатків судів, відповідно до рекомендацій Рахункової палати, наданих за результатами аудиту ефективності використання Вищою радою правосуддя бюджетних коштів на формування суддівського корпусу та контроль за його діяльністю (рішення Рахункової палати від 26.03.2019 №7-2);
- врегулюванням на законодавчому рівні здійснення покриття касових розривів загального фонду державного бюджету за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку відповідно до рекомендацій Рахункової палати (рішення Рахункової палати від 09.04.2020 №9-1);
- узгодженням термінологічного апарату та положень Бюджетного кодексу України із змінами, внесеними до Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України «Про публічні закупівлі», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», «Про повну загальну середню освіту».
У разі прийняття цей Закон набере чинності з 1 січня 2021 року, крім пп. 2 п. 48 розділу І цього Закону, який набере чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.