1 липня 2021 року на позачерговому засіданні ВРУ прийнято законопроєкт №4185 "Про внесення змін до Закону України “Про захист прав споживачів” щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді".
Текст законопроєкта можна завантажити тут, а порівняльну таблицю ось тут.
Закон передбачає діджиталізацію бізнес-процесів та покращення сервісу, що надається споживачу при гарантійному обслуговуванні товарів.
Для досягнення цієї мети актом пропонується встановити на законодавчому рівні надання експлуатаційних документів в електронному вигляді при гарантійному обслуговуванні товарів.
Так, у ст. 7 Закону “Про захист прав споживачів” уточнюється, що суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорту або будь-якого іншого документу, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному вебсайті виробника.
У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному вебсайті виробника в установленому ним порядку.
На прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному вебсайті виробника і оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюється продавцем під час продажу такого товару.
На вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.
Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів визначається КМУ.
Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.