
Ми вже писали, що 11 лютого 2025 року було Урядом затверджено Правила торговельного обслуговування. Вони визначають загальні умови до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення СГ торговельної та виробничо-торговельної діяльності. Все це запрацює після війни.
Тож поки діють старий Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, який затверджений Постановою КМУ від 15.06.2006 №833.
Саме на його підставі й слід формувати куточок споживача.
Чинним законодавством передбачено, що у всіх закладах роздрібної торгівлі на видному та доступному місці куточка покупця – інформаційний стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів. Про це ми наголошували тут.
Такий стенд має розміщуватися на помітному місці таким чином, щоб покупець міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з такою інформацією:
- про найменування власника (фізична особа – підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу;
- адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
- одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами ліцензія, відповідна до встановлених законодавством вимог.
На вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому зазначений вище Порядок, Закон України «Про захист прав споживачів», санітарні норми, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта господарювання.
Вся інформація у куточку споживача має бути актуальною та надаватися відповідно до норм Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».