• Посилання скопійовано

Кабмін ухвалив концепцію реформування ДФС

Концепція є спільним баченням Мінфіну та ДФС щодо шляхів розвитку служби

Кабмін ухвалив концепцію реформування ДФС

Сьогодні, 29 березня, Кабмін ухвалив концепцію реформування ДФС, яку розробив Мінфін, беручи до уваги рекомендації міжнародних партнерів України, зокрема Міжнародного валютного фонду, Митно-прикордонної служби США, Міністерства фінансів США та Євпропейської Комісії. Окрім того, при розробці було використано ряд міжнародних документів, а саме зведені митні стандарти ЕС (Customs Blueprints) та зведені фіскальні стандарти ЕС (Fiscal Blueprints).

Завантажити презентацію>>>

 

Чому це важливо?

Аби підвищити довіру платників податків, Мінфін прагне зробити реформу ДФС максимально відкритою та ефективною. Для цього було розроблено комплексний документ, який передбачає довгострокове та всеохоплююче бачення розвитку Фіскальної служби. Концепція є базою для підготовки детального плану дій з її імплментації. Концепція передбачає реформи в ключових сферах роботи ДФС:

· Оптимізація структури

· Інформаційні технології

· Антикорупційні заходи

· Розвиток персоналу та оплата праці

· Прозорість реформи та її комунікація

Крім того, Концепція передбачає конкретні кроки, які повинні бути зроблені в митному блоці та податковому блоці ДФС, серед яких:

• Впровадження інституту Уповноважених економічних операторів;

• Впровадження єдинних стандартиів визначення митної вартості, класифікації товарів;

• Обмін інформацією з іноземними митними адміністраціями;

• Розробка автоматизованих рішень для блокування ризикових митних операцій;

• Забезпечення балансу процедур на етапі митного оформлення та пост-митного контролю;

• Виконання вимог Податкового кодексу та реалізація повнофункціонального "електронного кабінету платника";

• Удосконалення роботи Центрів обслуговування платників;

• Впровадження повноцінного ризик орієнтованого підходу щодо аудиту;

• Розширення електронних камеральних перевірок та скорочення документальних перевірок;

• Підписання угоди щодо автоматичного обміну фінансовою інформацією;

• Зміцнення функції контролю ТЦО шляхом збільшення кількості та компетенції відповідного персоналу;

• Моніторинг результативності розгляду судами спорів, що пройшли процедуру адміністративного оскарження та інші;

• Проведення регулярної оцінки задоволеності бізнесу рівнем роботи ДФС;

• Формування іміджу ДФС як професійного та сервісного органу.

 

Що це дає?

Концепція закладає рамку реформування ДФС і виводить на більш якісний рівень системних змін. Наявність Концепції як комплексного бачення допоможе краще координувати дії Уряду та Парламенту щодо її імплементації, а також залучати міжнародну технічну допомогу. Крім того, Концепція є базою для розробки деталізованих планів реформи ДФС.

Cьогодні також зроблено перший крок щодо реалізації даної концепції. Йдеться про проведення реорганізації ДФС в 2 етапи. На першому етапі змінюється організаційна структура митниці, (з 1 травня) шляхом ліквідації юридичних осіб на обласному рівні, з метою централізації функцій. Так з існуючих 27 митниць залишається 1 централізована митниця. На рівні області передбачається створення представництв центральної митниці з метою полегшення проведення адміністративних процедур та здійснення нагляду. Відповідно на районному рівні залишаються митні пости, які напряму підпорядковуються центральній митниці.

Зокрема, що стосується ДФС, то районні ДПІ будуть ліквідовані як юридичні особи та залишаться Центрами обслуговування платників, що надаватимуть виключно сервісні функції. На другому етапі ( з 1 січня 2018 року) в податковій вертикалі будуть ліквідовані юридичні особи на обласному рівні та створено Міжрегіональне головне управління ДФС.

Така оптимізація організаційної структури дозволить:

- створити функціональні митну та податкові вертикалі

- скоротити адміністративні функції (бухгалтерії, кадри, матеріально-технічне забезпечення) та перерозподілити ресурси на виконання основних оперативних функцій 

- передати підрозділи аудиту та роботи з боргом з районного рівня на обласний

- ефективно організувати роботу районних інспекцій як сервісних офісів;

- централізувати основні функції та впровадити єдині стандарти їх виконання.

 

Що далі?

Протягом наступних двох тижнів буде затверджена нова внутрішня організаційна структура ДФС. Розробка її здійснюється ДФС, Мінфіном в консультаціях з МВФ.

Відбуватиметься набір нового персоналу до центрального апарату ДФС та на керівні посади в територіальних органах.

На поточному тижні буде створено спільний міжвідомчий офіс координації реформи у Мінфіні та ДФС.

Мінфін працюватиме над розробкою та затвердженням плану дій щодо імплементації Концепції.

Послідовна імплементація реформи відбуватиметься із залученням міжнародної технічної допомоги.

На підставі: Міністерство фінансів України

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»