Нагадаємо, що зараз взаємовідносини між покупцями (споживачами), продавцями (виробниками), виконавцями робіт з гарантійного ремонту (обслуговування) технічно складних побутових товарів регулюється Постановою КМУ від 11.04.2002 р. №506. Проте цей документ прийнято майже двадцять років тому, і за цей період більшість його норм застаріли та є неактуальними для застосування у роботі суб’єктами господарювання.
У зв’язку з цим, на сайті Мінекономіки було розміщено для обговорення прєкт нового Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, з текстом якого можна ознайомитись тут.
У разі прийняття запропонований регуляторний акт набере чинності з дня його опублікування. Автори розраховують на його довгострокову дію, оскільки він регулює відносини, що мають перманентний характер.
Оновленою редакцією Порядку передбачається:
- встановлення порядку надання гарантійних зобов’язань продавцем (виробником) в електронному вигляді;
- забезпечення можливості реєстрації виробником (продавцем) придбаного товару на офіційному вебсайті виробника в установленому ним порядку;
- надання споживачу доступу до експлуатаційних документів на офіційному вебсайті виробника та можливість завантажувати їх в електронному вигляді протягом строку служби товару;
- надання виробнику (продавцю) права запросити у споживача інформацію про товар для його ідентифікації;
- виключення форм документів у паперовому вигляді, як таких, що морально застаріли.
Гарантійне обслуговування полягатиме у тому, що виробник (продавець, сервісний центр) протягом гарантійного строку у разі виявлення недоліків товару, які виникли з вини виробника товару (продавця), матиме організувати, якщо це передбачено експлуатаційними документами, гарантійний ремонт товару, який виконується для споживача безоплатно.
У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник (продавець) забезпечуватиме можливість реєстрації придбаного товару на офіційному вебсайті виробника в установленому ним порядку.
При реєстрації товару на офіційному вебсайті виробник буде зобов’язаний надати споживачу доступ до експлуатаційних документів та можливість завантажувати їх в електронному вигляді протягом строку служби товару.
Виробник (продавець) зможе надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на товари в електронному вигляді на офіційному вебсайті виробника, інформація про який розміщується безпосередньо на товарі або упаковці або у супровідних документах, що додаються до товару.
У разі надання виробником (продавцем) гарантійних зобов’язань в електронному вигляді споживач повинен буде надати продавцю (сервісному центру) необхідну інформацію, яка ідентифікує товар та надає доступ до експлуатаційних документів.
***