4 квітня Комітет ВРУ з податкової політики рекомендував прийняти за основу законопроєкт №9256-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей. Його мета - посилання контролю діяльністю грального бізнесу.
Железняк у своєму Телеграм-каналі повідомив, що, окрім ліквідації Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, у документі багато норм про посилення вимог, що стосуються реклами, основні з яких такі.
1. Щодо майданчиків - реклама азартних ігор забороняється:
- у будь-яких аудіовізуальних та аудіальних медіа незалежно від технології їх розповсюдження;
- в онлайн-медіа;
- в усіх друкованих медіа (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
- у всіх виданнях (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
- засобами внутрішньої реклами;
- на транспорті, у тому числі на транспортних засобах та обладнанні;
- за допомогою заходів рекламного характеру;
- засобами зовнішньої реклами;
- у місцях проведення масових заходів;
- у мережі Інтернет, у тому числі на платформах спільного доступу до відео та на платформах спільного доступу до інформації;
- пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування витрат для доступу до участі в азартних іграх;
- розміщення зображення або згадування азартних ігор, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, на будь-яких товарах (предметах), крім розміщення на товарах (предметах), пов’язаних із організацією та проведенням азартних ігор;
- надсилання повідомлень невизначеному колу осіб поштою, електронною поштою, засобами мобільного зв’язку.
2. У рекламі азартних ігор забороняється:
- участь осіб, які не досягли 21-річного віку, у тому числі як фотомоделей;
- участь волонтерів та/або військовослужбовців, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд військовослужбовців;
- участь популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами азартних ігор, а також використання зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій;
- участь спортсменів, лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд спортсменів, лікарів;
використання тематики, пов’язаної зі стримуванням та відсіччю збройної агресії рф у період дії правового режиму воєнного стану, а також будь-яких патріотичних закликів та/або символіки, спрямованих на забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, патріотичне виховання або будь-які інші способи з метою створення оманливого враження про зв’язок між участю в азартних іграх та відсіччю збройної агресії рф.
Головна норма (якою обходили заборону): не можуть бути спонсорами суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
За порушення вимог передбачаються санкції включно з позбавленням ліцензії.