
Мінфін повідомляє, що 29 квітня Уряд схвалив проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи».
Оподаткування доходів фізичних осіб від продажу товарів або надання послуг через цифрові платформи є важливою частиною сучасної фінансової політики.
Оператори цифрових платформ у Європейському Союзі зобов'язані дотримуватися положень Директиви Ради ЄС про адміністративну співпрацю у сфері оподаткування - DAC 7, тобто звітувати про доходи продавців, які користуються їхніми послугами. Україна готується до приєднання до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи (DPI MCAA), що вже діє у 29 країнах, переважно членах ЄС. Для цього необхідна імплементація модельних правил ОЕСР.
Схвалений законопроєкт доповнює Кодекс новою статтею «Міжнародний автоматичний обмін інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи», де визначено основні вимоги щодо комплексної перевірки користувачів, ідентифікації підзвітних продавців та поданих звітів до Державної податкової служби України.
Уряд України турбується про те, щоб спростити фізичним особам взаємодію з ДПС щодо декларування та сплати податків на доходи отримані від продажу товарів або надання послуг через цифрові платформи. Законопроєктом передбачена пільгова ставка з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) у розмірі 5%. Обов’язки податкового агента покладаються на операторів платформ.
Право на оподаткування доходів від здійснення звітної діяльності за пільговою ставкою має платник податку - резидент, який відповідає таким вимогам:
- має щонайменше один поточний рахунок, відкритий спеціально для цілей здійснення звітної діяльності;
- здійснює розрахунки з використанням такого рахунку;
- не є самозайнятою особою;
- не використовує працю найманих осіб;
- обсяг доходу, отриманий платником податку протягом календарного року, не перевищує 834 розмірів мінімальної заробітної плати (приблизно 6,7 мільйона гривень станом на 01.01.2025);
- не здійснює продаж підакцизних товарів.
При цьому з метою зниження адміністративного навантаження на платників податків законопроєктом встановлено, що якщо протягом календарного року здійснено не більше 3 продажів товарів через платформу на загальну суму, яка не перевищує еквівалент 2000 євро, фізична особа має право не відкривати поточний рахунок в банку для здійснення звітної діяльності, а використовувати існуючі поточні рахунки в банку, відкриті для власних потреб. У такому випадку ставка оподаткування становитиме 5 %. Податковим агентом фізичної особи – підзвітного продавця щодо доходів від здійснення звітної діяльності також є оператор платформи, через яку здійснюється звітна діяльність.
Законопроєкт розроблено з метою:
- запровадження в Україні міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи;
- гармонізації податкового законодавства з європейськими стандартами;
- виконання одного з ключових структурних маяків (№23) оновленого Меморандуму з МВФ про економічну та фінансову політику за підсумками сьомого перегляду програми розширеного фінансування (EFF) з Україною. Мета цього маяка - посилити стійкість фінансового сектору України;
- прозорості доходів, отриманих через цифрові платформи, та боротьба з тіньовою економікою.
Більше інформації про запровадження в Україні міжнародного обміну інформацією про доходи отримані через цифрові платформи - у розділі Звітування операторів цифрових платформ (DAC 7).
***
Читайте також: Обовʼязок маркетплейсів звітувати до ДПС про доходи користувачів: законопроєкт від Мінфіну