• Посилання скопійовано

Порядок подання Заяви про зміну даних, які вносяться до Облікової картки та Повідомлення

З метою внесення змін до Держреєстру стосовно податкової адреси, ПІБ та подання Заяви можна звернутись особисто або через законного представника до ЦОПу за своєю податковою адресою, або до будь-якого контролюючого органу, або скористатись засобами е-сервісу

Порядок подання Заяви про зміну даних, які вносяться до Облікової картки та Повідомлення

Головне управління ДПС у м. Києві повідомляє, що відповідно до п. 70.7 ПКУ фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки – платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок реєстрації та внесення змін реєстраційних даних фізичних осіб, які вносяться до облікової картки платника податків (а саме: прізвище, ім'я та по батькові, дата народження, місце народження, місце проживання, тощо), отримання картки платника податків визначений Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб платників податків (далі – Державний реєстр), затвердженим наказом Мінфіну від 29.09.2017 №822, зареєстрованим у Мін'юсті 25.10.2017 за №1306/31174 (далі – Положення №822), яке розроблено відповідно до ст. 63 та 70 ПКУ.

Відповідно до ч. 2 та 3 п. 1 розділу VI Положення №822 фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки/Повідомлення, протягом місяця з дня виникнення таких змін у порядку, визначеному цим Положенням. При поданні Облікової картки (Повідомлення, Заяви про внесення змін) фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за переліком, визначеним цим Положенням.

Пунктом 1 розділу ІХ Положення №822 визначено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою №5ДР (далі – Заява) (додаток 12 до Положення №822) або Заяви за формою №5ДРП (додаток 13 до положення №822).

Заява може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається).

Пунктом 2 розділу ІХ Положення №822 визначено, що фізичні особи подають зазначені Заяви особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Положення №822 для внесення змін у Державному реєстрі та отримання картки платника податків використовуються дані документа, що посвідчує особу:

  • для громадян України – паспорт громадянина України;
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
  • тимчасове посвідчення громадянина України.

Е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством.

Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:

  • витяг з реєстру територіальної громади;
  • паспорт, виготовлений у формі книжечки;
  • тимчасове посвідчення громадянина України.

Внесення змін до Державного реєстру здійснюється протягом трьох робочих днів з наступного дня після дня подання фізичною особою Заяви до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.

Обслуговування фізичних осіб з питань внесення змін до Державного реєстру здійснюється в Центрах обслуговування платників.

Ознайомитись з адресами та розкладом роботи Центрів обслуговування платників міста Києва можна на субсайті ГУ ДПС у м. Києві в розділі «Контакти».

Додатково інформуємо, що Державною податковою службою України (далі – ДПС) запроваджено електронний сервіс – подання відомостей для реєстрації фізичної особи / внесення змін до Державного реєстру засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника». Тобто подати Заяву можливо засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» на офіційному вебпорталі ДПС з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) або через мобільний застосунок «Моя податкова» в розділі «Послуги».

Правила, порядок та строки розгляду контролюючими органами документів, поданих в електронній формі, є такими самими, як і для документів,поданих у паперовій формі.

Виходячи з вищенаведеного повідомляємо, що з метою внесення змін до Державного реєстру стосовно податкової адреси (місця проживання), або прізвища, ім'я та по батькові, та подання Заяви, можно звернутись особисто або через законного представника чи уповноваженої особи, за умови пред'явлення визначених Положенням №822 документів, до Центру обслуговування платників за своєю податковою адресою (місцем проживання) чи до будь-якого контролюючого органу, або скористатись засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» на офіційному веб-порталі ДПС, з використанням КЕП (електронна адреса: https://cabinet.tax.gov.ua), або через мобільний застосунок «Моя податкова».

***

Читайте також: Положення про реєстрацію фізичних осіб у ДРФО зміниться

Джерело: ДПС у м. Києві

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»