На думку УКБС, зазначені негативні для функціонування економіки та розвитку бізнесу наслідки можуть виникнути у разі реалізації таких реформаторських новацій фіскальних органів, як запровадження обкладення ПДВ операцій фінансових установ із заставним майном та операцій з продажу або придбання зобов’язань за депозитами, запровадження 3% внесків до Пенсійного фонду з операцій купівлі безготівкової іноземної валюти тощо.
УКБС зазначає, що реалізація банком заставного майна у разі настання неплатоспроможності позичальника, є законним способом покриття збитків від кредитних операцій. Причому при зверненні стягнення на майно боржників, які не є платниками ПДВ, банки не отримують прибутку і не створюють доданої вартості.
Прийняття змін, насамперед збільшить фінансове навантаження на неплатоспроможних позичальників, оскільки вартості переданого ними у заставу майна, зменшеної на суму ПДВ, може бути недостатньо для повного погашення їхньої кредитної заборгованості. Крім того, такий порядок фактично означає подвійне обкладення боржника податком на додану вартість — спочатку при купівлі прокредитованого майна, а потім при продажу цього майна як заставного у рахунок погашення боргу.
Ініційовані податковою зміни поглиблять і збитки банківської системи, спричинені невиконанням боржниками взятих на себе зобов’язань. Так, обсяг проблемної заборгованості у кредитних портфелях банків за даними НБУ на 01.08.2012 р. становить 75,9 млрд грн., або 9,2% кредитного портфелю.
Також УКБС зазначає про невиправданість запровадження 3% пенсійного збору з операцій купівлі безготівкової інвалюти. Це не лише є відхиленням від світової практики, а й не вирішить проблему дефіциту Пенсійного фонду, який у 2012 році збільшено Кабміном на 57% — з 9 млрд 705,03 тис. грн до 15 млрд 323,9 тис. грн.
На думку експертів УКБС, збільшувати обсяг надходжень до ПФУ потрібно шляхом впровадження інших державних механізмів впливу, які реально сприятимуть збільшенню доходної бази фонду, — розвиток підприємництва, розширення виробничої бази підприємств, збільшення робочих місць та бази для нарахування пенсійних внесків.
«Оцінюючи новації проекту податкової реформи, УКБС вважає неприйнятним та антисоціальним наповнення бюджету за рахунок неплатоспроможних позичальників, — зазначила генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. — Збільшення податкового тягаря не вирішить проблем дефіциту бюджету та пенсійного фонду, а лише посилить соціальне напруження у суспільстві, унеможливить досягнення сталих темпів економічного розвитку та уповільнить посткризове відновлення економіки».
УКБС — Мінфіну: «держбюджет не повинен наповнюватися за рахунок неплатоспроможних позичальників»
Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» зауважила Міністерству фінансів України, що проект реформування податкової системи, розроблений міністерством спільно з Державною податковою службою, містить норми, які можуть призвести до необґрунтованого посилення податкового тиску на бізнес та населення, прискорити процес девальвації гривні та спричинити зростання тіньової економіки, обсяг якої (за даними Мінекономрозвитку) за підсумками І кварталу 2012 року становить 34% ВВП та продовжує зростати.
Джерело: Український кредитно-банківський союз
Рубрика: Оподаткування/Загальні положення
Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.
Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.
на мiсяць безкоштовно!Спробувати