Як пояснив Міністр, очікується скасування 6 малоефективних податків, витрати на збирання яких значно перевищують ефект від самих податків. В основному, це маленькі податки, які збираються в тому числі до місцевих бюджетів.
Так, пропонується скасувати збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ, рентну плату за транспортування нафти і нафтопродуктів, збір за місця паркування транспортних засобів, туристичний збір, збір на розвиток виноградарства, хмелярства.
Інші 13 подібних податків передбачається об’єднати у 5: екологічний податок, акцизний податок, рентна плата, податок на нерухоме майно і єдиний податок.
«Таким чином наша система практично перетворюється в звичайну Європейську систему. Після прийняття наших ініціатив вона буде повністю відповідати директивам Європейського союзу, і буде більше нагадувати цивілізовані податкові системи такі як в грузинів і інших колег», - зазначив Олександр Шлапак.
Також Міністр фінансів роз’яснив, що у запропонованих змінах по Податкового Кодексу, замість шести груп малого та середнього бізнесу передбачається три. Для тих, чий річний дохід складає до 20 млн. грн., вдвічі знижується єдиний податок. Для платників податку на прибуток буде спрощено ведення податкового обліку, його передбачається зробити ідентичним до обліку фінансової звітності.
«Люди які працюють в таких не великих обсягах отримають на наступні 2 роки великі податкові канікули. І не лише податкові. Оскільки нашими пропозиціями заборонені перевірки не лише податкові, але й перевірки інших контролюючих органів. Ми хочемо цих складних два роки, в яких самозабезпечення людей вийде на перший план, дати можливість їм максимально полегшити роботу в бізнесі», - зазначив Олександр Шлапак.
Зміни, зокрема, у податковій системі є необхідними для України сьогодні. У Мінфіні створено 9 робочих груп, які працюють над змінами до податкового законодавства. Так, 2 пакети великих реформаторських дій вже проведено.
«Коли ми прийшли в Урядові кабінети 27 лютого, на кореспондентському рахунку Казначейства було 108 тис.грн. І на рахунках НБУ - 0, а в «Ексімбанку» біля 100 млн. дол. Це те, чим володів Уряд на той момент. Для порівняння на сьогоднішній ранок у нас близько 11,5 млрд. грн. на кореспондентському рахунку, більше 2,2 млрд. дол. Все це ми змогли зробити, в тому числі міняючи податкову систему», - розповів Міністр фінансів.
Перші зміни були внесені ще у квітні. Тоді вдалося підняти ренту на залізну руду в 4 рази, і як зазначає Олександр Шлапак, попередники цього не робили з огляду на те, хто мусить платити цю ренту. Другим кроком була легалізація пасивних доходів, та підняття акцизів на такі шкідливі речі як алкоголь, тютюн, що дало досить серйозний дохід в державну казну.
Наступні зміни були прийняті в липні. Вони викликали чимало дискусій, оскільки стосувалися ренти на газ та нафту.
Очільник Мінфіну відмітив, що критика з цього приводу лунає і досі: «До сих пір нас за це критикують. Однак моє переконання полягає в тому, що за надра, які належать нашим людям, ті, хто їх добувають, мають платити високу ціну, а не ту, яка, нажаль, платилася до того».
Олександр Шлапак також переконаний, що введення з 1 січня 2015 року електронного адміністрування ПДВ дозволить забути про «відкати» за відшкодування цього податку, забути про податкові ями. На додаток до цього було запроваджено також публічні звіти по ПДВ.
«А от вже третій пакет ми підготували під бюджет 2015 року. Я не хочу сказати, що ми вигадали якісь новації. Треба було зібрати усе найкраще, що було напрацьовано за всі часи, і проявити волю, щоб запровадити це в життя», - прокоментував Міністр фінансів.