Така ініціатива міститься в заяві авторського колективу, оприлюдненому в середу.
У заяві зазначено, що автори ліберального варіанту пропонують прийняти терміново їхній варіант податкової реформи в першому читанні і в подальшому удосконалення податкового законодавства проводити на базі цього проекту. Автори заяви пропонують доручити уряду на базі цього законопроекту провести доопрацювання податкової реформи з експертами, бізнесом, міжнародними фінансовими організаціями та прийняти вже у першому кварталі 2016 року. Бюджет 2016 року автори ліберальної реформи пропонують сформувати на базі чинного податкового законодавства з урахуванням зниження єдиного соціального внеску (ЄСВ) на 40% (коефіцієнт 0,6) та скасування додаткового імпортного збору, витримавши затверджений меморандумом з МВФ показник граничного дефіциту бюджету. Також автори законопроекту пропонують продовжити на 2016 рік мораторій на перевірки малого бізнесу та погодити з ним такий формат функціонування спрощеної системи оподаткування, яка заохочує підприємницьку ініціативу та зайнятість, одночасно запобігши її неправомірному використанню великим бізнесом.
У заяві зазначено, що для авторів ліберального варіанту принципово неприйнятні деякі складові урядового варіанту. Зокрема, на їхню думку, оподаткування дивідендів за ставкою 18% у поєднанні з оподаткуванням прибутку за ставкою 18% роблять країну інвестиційно непривабливою. Оподаткування фонду оплати праці за нинішніми ставками (18% податку на доходи фізосіб, 20% єдиного соціального внеску, 1,5% військового збору) не створюють умов, за яких відбуватиметься детінізація зарплат. Оподаткування прибутку за формулою чинного законодавства збереже податок на прибуток як корупційний, буде продовжено функціонування схем виведення капіталу і збір податку за принципом так званої "податкового навантаження" шляхом адміністративного тиску Державної фіскальної службою (ГФС). У той же час ускладнюється і обмежується використання спрощеної системи оподаткування малим бізнесом. Вихолощується ідея створення електронного кабінету платника податків – законопроект Кабміну лише встановлює зобов'язання уряду розробити і затвердити такий підзаконний акт, що регламентує роботу уряду, а це могло б бути зроблено і без ухвалення законопроекту.
На думку авторів ліберальної податкової реформи, урядовий законопроект зберігає дискредитаційні норми, що дозволяють знімати податковий кредит за формальними ознаками: наявність помилок у податковій накладній та порушення вимог підзаконних актів при її реєстрації; надання ДФС можливості впливати на черговість виконання заявок на відшкодування ПДВ.
У заяві зазначено, що автори ліберальної реформи наполягають на рішучих змінах і неприпустимості половинчастих кроків. "Так званий "компромісний" варіант податкової реформи, на нашу думку, не поверне до життя слабку економіку і не призведе до реальної трансформації відносин у суспільстві", - зазначено в заяві.
Як повідомлялося, 11 грудня Кабмін вніс до Верховної Ради проекти податкової реформи, бюджету на 2016 рік і супутніх законів. Докладніше про це>>>
Розгляд податкової реформи заплановано на позачерговому засіданні Верховної Ради 17 грудня.
======================
Докладніше про зміни, запропоновані в законопроекті №3357 (ліберальна податкова реформа) читайте тут >>>
Про основні новації компромісного проекту податкової реформи можна дізнатись тут >>>
Докладніше про зміни по основних податках тут: податок на прибуток, ПДФО та військовий збір, спрощена система оподаткування, ПДВ.