ДФС у Львівській області зазначила, що оформлення письмових звернень платників податків (юридичних осіб, ФОП) або громадян здійснюються відповідно до вимог Закону №393 та Порядку №271.
Згідно зі ст. 3 Закону №393 під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Як можна надіслати письмове звернення?
Письмове звернення:
- надсилається поштою;
- передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.
- може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Як правильно оформити звернення?
Звернення громадян мають бути оформлені відповідно до вимог ст. 5 Закону №393. У зверненні має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові,
- місце проживання громадянина,
- викладено суть порушеного питання,
- зауваження, пропозиції, заяви чи скарги,
- прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше ніж через десять днів від дня надходження, крім випадків, передбачених частиною першою ст. 7 Закону №393.
Звернення адресується контролюючому органу, його посадовим особам у разі, коли вирішення порушених у зверненні питань належить до їх компетенції.
Які звернення не будуть розглядатися?
Не підлягають розгляду наступні звернення:
- анонімні звернення, крім анонімних повідомлень про порушення вимог Закону «Про запобігання корупції»;
- повторні звернення від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням строків, передбачених ст. 17 Закону №393, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції органів ДФС, відповідно до ст. 7 Закону №393, таке звернення в строк не більше п’яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявникові. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом ДФС, воно в той самий строк повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.
Отже, оформлення письмових звернень платників податків (юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців) або громадян здійснюється відповідно до вимог Закону №393.