• Посилання скопійовано

Як відновити номер фізособи – платника податків в разі його скасування?

Як платнику податків відновити ідентифікаційний код (РНОКПП) у разі закриття його на підставі поданої державними органами помилкової інформації про смерть такої фізичної особи? Які документи слід надати ДПС?

Як відновити номер фізособи – платника податків в разі його скасування?

Відповідно до пп. 70.16.4 ПКУ органи державної реєстрації актів цивільного стану подають контролюючим органам інформацію про фізичних осіб, які померли (для закриття реєстраційних номерів облікових карток платників податків). Про це повідомляють у Головному управлінні  ДПС в Івано-Франківській області.

Пунктом 3 розд. VI Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 №822 визначено, що внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю проводиться у разі:

  • отримання ДПС із Державного реєстру актів цивільного стану громадян інформації про фізичних осіб, які померли, у порядку подання інформації Міністерством юстиції України відповідно до законодавства;
  • подання до будь-якого контролюючого органу державним органом, родичами, спадкоємцями, іншими особами заяви-повідомлення у довільній формі та копії свідоцтва про смерть чи витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

У разі якщо встановлено, що в актовому записі про смерть особи, який складено органом державної реєстрації актів цивільного стану, виникла «механічна» помилка, то виправлення такої помилки (внесення змін до актового запису) проводиться відповідним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Міністерства юстиції України. Крім того, якщо підставою для внесення змін до актових записів цивільного стану є рішення суду про оголошення фізичної особи померлою, внесення змін проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі рішення суду про оголошення фізичної особи померлою a6o рішення суду про скасування такого рішення суду.

Внесення змін до актових записів цивільного стану здійснюється відповідно до законодавства, яким регулюється питання ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Таким чином, про зміни, які були внесені до актових записів, ДПС може дізнатися, надіславши відповідний запит до Державного реєстру актів цивільного стану громадян Міністерства юстиції України. На підставі отриманої відповіді можуть бути внесені відповідні зміни до ДРФО.

Зазначимо, що узагальнити випадки, які виникають у зв’язку зі змінами, що вносяться до актових записів органами державної реєстрації актів цивільного стану, дуже складно. Кожен випадок необхідно розглядати окремо, встановлювати причини, які призвели до помилки, та після виправлення помилок в актових записах вносити зміни до ДРФО.

Джерело: ДПС у Івано-Франківській області

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»