
Урядовий портал зазначає, що у першому півріччі 2026 року бізнес поетапно почне переходити від паперових до електронних акцизних марок — еАкциз. Виробники, імпортери, дистрибутори та роздрібна торгівля матимуть додаткові 6 місяців для тестування, адаптації IT-рішень та навчання персоналу.
Мінцифри, Мінфін та ДПС створюють усі необхідні умови для зручного переходу, а також презентували представникам бізнесу концепцію наступного етапу впровадження еАкцизу. Вона передбачає:
- поступовий перехід до електронних акцизних марок;
- час для інтеграції власних IT-систем із платформою еАкциз;
- стабільну роботу без зупинок бізнес-процесів.
еАкциз — це інноваційна система, яка замінює паперові акцизні марки на електронні з унікальними кодами. Вона забезпечує прозорість і контроль як з боку держави, так і з боку споживача. Це допоможе:
- зменшити частку нелегальної продукції на ринку;
- зробити ринок прозорішим;
- гарантувати захист прав споживачів.
Докладніше про проєкт: xtrace.gov.ua.
Проєкт еАкциз впроваджується Міністерством цифрової трансформації спільно з Міністерством фінансів та Державною податковою службою у співпраці з Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики. Заходи з підтримки впровадження еАкциз здійснюються у межах проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Партнер проєкту – Фонд Східна Європа.
***
Читайте також: 1 січня 2026 року будуть запроваджені електронні акцизні марки: опубліковано закон