За підсумками роботи в умовах проведеної реформи адміністрування паливного ринку, запровадженої з 1 липня 2019 року, яка була спрямована на зменшення нелегального обігу пального в країні, під час її реалізації на практиці були виявлені ряд проблемних питань, а саме:
- щодо встановлення витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для промислових споживачів, н
- адмірної кількісті електронних документів, що мають подаватися промисловими споживачами пального,
- вимоги щодо документів, необхідних для видачі ліцензій для зберігання пального, що потребують термінового законодавчого унормування.
З огляду на це, 25 жовтня 2019 рокуу Верховній Раді зареєстровано законопроект №2317 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо покращення адміністрування акцизного податку)". Його авторами є Д. Гетманцев, О. Устенко та ще три нардепи.
Законопроектом пропонується удосконалити роботу системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕА РП та СЕ) та спростити умови ліцензування для суб’єктів господарювання. А саме:
- переглянути терміни та порядок застосування штрафних санкцій за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах;
- визначити випадки, у яких складаються зведені акцизні накладні та змінити термін для їх реєстрації до 15 календарних днів;
- надати можливість підприємствам роздрібної торгівлі самостійно обирати спосіб складання акцизних накладних у разі відпуску через колонки (щоденну чи зведену);
- скасувати вимогу щодо облаштування рівнемірами-лічильниками резервуарів на виробництво пального при очищенні коксового газу;
- для промислових споживачів подовжити термін для подання довідки форми 2 до 15 календарних днів;
- уточнити кількість та види ознак для акцизних накладних для полегшення обліку та систематизації використаних обсягів пального;
- передбачити право на отримання інформації особою, що видала вексель щодо всіх акцизних накладних, які складені на постачання пального за векселем, який вона видала;
- передбачити можливість оформлення векселя для бензинів авіаційних з терміном погашення до 270 днів;
- надати можливість складення розрахунків коригування до акцизних накладних, для виправлення помилкових реквізитів отримувача;
- передбачити розміщення на офіційному веб-сайті ДПС інформації про акцизні склади, зареєстровані в СЕА РП та СЕ;
- перенести термін запровадження систему співставлення показників витратомірів та СЕА РП та СЕ на 1 липня 2020 року;
- прирівняти до власного споживання використання пального для заправки транспортних засобів за договорами підряду;
- передбачити можливість з 1 липня 2020 року здійснювати постачання пального для реактивних двигунів не з видачею податкового векселя, а за заявкою на поповнення обсягів залишку пального для вітчизняних товаровиробників із обмеженням терміну його погашення (15 календарних днів);
- встановити триденний термін для реєстрації акцизної накладної за експортною операцією;
- запровадити механізм для внесення залишків пального до системи суб’єктами господарювання, які зберігають пальне для інших суб’єктів господарювання, які використовують його для власного споживання.
У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування (крім абзаців третього–шостого пункту 10, абзаців дев’ятнадцятого – двадцять шостого пункту 14, абзацу сьомого пункту 16 розділу І цього Закону, які наберуть чинності з 1 липня 2020 року).