До повноважень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цівільних адміністрацій щодо податків та зборів належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених ПКУ (пп. 12.4.1 ПКУ).
Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків розповідає, що згідно з пп. 12.3.8 ПКУ на період дії воєнного чи надзвичайного стану Ради мають право приймати рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів без застосування процедур, передбачених Законом України від 11.09.2003 №1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». У разі запровадження воєнного чи надзвичайного стану в окремих місцевостях України положення пп. 12.3.8 ПКУ поширюється виключно на представницькі органи територіальних громад відповідних адміністративно-територіальних одиниць, на території яких запроваджено воєнний чи надзвичайний стан.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у складі податку на майно належить до місцевих податків (пп. 10.1.1 та пп. 265.1.1 ПКУ).
Згідно з положеннями пп. 266.5.1 ПКУ ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішеннями Рад, в яких такі ставки зазначаються залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості відповідно до «Державного класифікатора будівель та споруд» НК 018-2023, затвердженого наказом Мінекономіки від 16.05.2023 №3573.
У разі якщо у рішенні Ради ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначені без застосування кодів згідно з Класифікатором, зазначається ставка, визначена для об’єкта нерухомого майна, який найбільше відповідає типу нерухомості, зазначеного у правовстановлюючих документах.
Якщо у прийнятому рішенні органу місцевого самоврядування відсутні ставки, що відповідають типу (коду) об’єкта нерухомості, то з метою уточнення інформації щодо прийнятих рішень та встановлених ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків необхідно звертатися безпосередньо до таких органів місцевого самоврядування.
При обчисленні податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платник повинен застосовувати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (в тому числі ставка «0»), зазначені у письмовій відповіді органу місцевого самоврядування на його запит.