
Мінфін наказом від 25.09.2025 №494 вніс зміни до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації.
Деякі положення Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів, затвердженого наказом Мінфіну від 30.10.2014 №1089, доопрацьовано та спрощено процедури, пов’язані з включенням фізичних осіб – благодійників до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр).
Зазначені зміни здійснено відповідно до:
- змін, внесених до Закону України від 19 квітня 2011 року № 3236-VI «Про волонтерську діяльність» Законом України від 08 січня 2025 року №4186-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння розвитку волонтерської діяльності серед здобувачів освіти»;
- положень частини третьої статті 3 Закону України від 06 вересня 2012 року №5203-VI «Про адміністративні послуги»;
- змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), внесених Законом України від 25 лютого 2025 року №4254-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану»;
- змін до положень постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2025 №404 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 березня 2012 року №236 і від 17 січня 2018 року №55».
Зокрема, внесено зміни до Порядку та форми Заяви про включення / внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО) за формою № 1-РВ, встановленої додатком 3 до Порядку. Відповідно до змін виключено з їх змісту посилання на категорії фізичних осіб, визначених у підпунктах «а» та «в» підпункту 165.1.54 ПКУ, та залишено посилання на підпункт 165.1.54 ПКУ.
З метою створення зручних умов для комунікації фізичних осіб – благодійників з контролюючими органами через отримання актуальних даних про себе з Реєстру, а також підтвердження про включення / внесення змін / виключення до/з Реєстру, передбачено для волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО можливість отримання таких даних у вигляді витягу в електронній формі з Реєстру, сформованого засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС автоматично під час здійснення реєстраційних дій, а також у відповідь на надісланий волонтером АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО запит у електронній формі.
Фізична особа - благодійник може в електронній формі через Електронний кабінет або за допомогою електронних комунікацій надіслати до ДПС запит про отримання витягу з Реєстру.
ДПС не пізніше наступного робочого дня після надходження запиту надсилає фізичній особі - благодійнику витяг із Реєстру, що містить відомості, визначені згідно з пунктом 1.3 розділу I цього Порядку.
Витяг із Реєстру також формується та надсилається фізичній особі - благодійнику:
- у день включення фізичної особи - благодійника до Реєстру;
- у день внесення до Реєстру змін щодо волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО;
- у день виключення з Реєстру волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО.
Витяг із Реєстру формується засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС і надсилається фізичній особі - благодійнику автоматично, за допомогою електронних комунікацій в електронній формі, та розміщується в Електронному кабінеті. У витягу зазначається актуальна на дату та час його формування інформація про фізичну особу - благодійника.
Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру
Наказ набрав чинності 07.11.2025 року.