У листі від 17.01.2014 р. №1094/7/99-99-19-04-02-17 Міндоходів нагадує, що Законом №657 скасовано свідоцтво про реєстрацію платником ПДВ та надано право платникам цього податку за їх запитом отримувати витяги з реєстру в органах Міндоходів.
Оскільки отримання витягів не є обов’язковим, органи Міндоходів не мають підстав вимагати їх у платника. Підтвердженням факту реєстрації в такому випадку буде наявність інформації про реєстрацію на офіційному веб-сайті Міндоходів, яка оновлюється щоденно.
У зв’язку з цим з 1 січня 2014 року платники ПДВ до внесення змін до відповідних форм документів не зазначають номер Свідоцтва у:
- декларації з податку на додану вартість та додатках до неї;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
- реєстрі виданих та отриманих податкових накладних;
- податковій накладній, яка складається при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг;
- інших документах, форми яких передбачали зазначення цього реквізиту.
Відсутність номера Свідоцтва у звітності з ПДВ після 1 січня 2014 р. (незалежно від податкового періоду, за який така звітність складена), не вважатиметься порушенням порядку її заповнення та не буде підставою для відмови у прийнятті цієї звітності у паперовому чи електронному вигляді.
Аналогічно й щодо податкових накладних, складених після 1 січня 2014 року: відсутність номера Свідоцтва продавця чи покупця не є порушенням порядку їх заповнення та не є підставою для відмови у їх реєстрації в ЄРПН. Такі податкові накладні не можуть бути виключені зі складу податкового кредиту платника податку - покупця за умови дотримання інших вимог щодо оформлення податкових накладних.
При цьому зауважте, що зазначення номера Свідоцтва після 1 січня 2014 року платниками ПДВ, реєстрацію яких здійснено до 1 січня 2014 року, також не вважатиметься порушенням.
Усе це стосується також інших документів, складених після 1 січня 2014 р., форми яких передбачали зазначення номера Свідоцтва.