Це – дев’ятий з початку року (і шістдесят третій загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- наголосимо, що відтепер до ДПС можна буде звернутися через чат та месенджери;
- проінформуємо, що планові перевірки з питань охорони праці та зайнятості від Держпраці будуть проходити по-новому;
- зазначимо, що комітет ВРУ за страхування цивільної відповідальності замість перевірок з пожежної безпеки;
- розповімо, якою бачить податкову реформу новий міністр фінансів;
- поговоримо про правила здійснення з 18 травня держрегулювання цін під час карантину.
Гарного Вам читання!
***
Відтепер до ДПС можна буде звернутися через чат та месенджери
Контакт-центр Державної податкової служби України має чат в «ЗІР» і в месенджерах – viber та telegram. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДПС Іван Романов.
«Запустили чат та месенджери. До нього можна постукатися з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/, а також з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії», – зазначив Іван Романов.
Перевірки Держпраці з питань охорони праці та зайнятості будуть проводитися по-новому
20 травня на засіданні Уряду прийнято постанову №383. Нею визначено єдиний механізм оцінювання ризиків від провадження господарської діяльності та механізм проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Держпраці. Це стосується перевірок з охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду.
Постановою визначаються такі критерії оцінки ризиків:
- наявність об’єктів підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки у суб’єкта господарювання;
- наявність найманої праці у суб’єкта господарювання;
- наявність нещасних випадків у суб’єкта господарювання;
- спосіб видобування суб’єктом господарювання корисних копалин;
- наявність порушень законодавства у визначених сферах.
Кількість суб’єктів господарської діяльності, які віднесені до кожного із трьох ступенів ризику:
- високий ступінь ризику – 82 065;
- середній ступінь ризику – 221 434;
- незначний ступінь ризику – 414 132.
Про це ми писали тут, а докладний аналіз нового порядку проведення перевірок дивиться ось тут.
Комітет ВРУ за страхування цивільної відповідальності замість перевірок з пожежної безпеки
Члени Комітету на засіданні 20 травня розглянули проект Закону №3361 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перших кроків дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності».
У проекті пропонується скасувати планові перевірки щодо дотримання правил пожежної і техногенної безпеки у разі наявності полісу страхування. Суб’єкти господарювання зможуть укладати страхові поліси на випадок пожеж, що дозволить скасувати державні перевірки пожежної безпеки щонайменше на строк дії договору, максимум – на 6-10 років.
На думку народного депутата Ярослава Железняка, в результаті це дозволить гарантувати захист та відшкодування громадянам у разі непередбачуваних ситуацій та убезпечити бізнес від потенційних зловживань контролюючих органів.
За результатами обговорення члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Раді прийняти законопроект №3361 за основу. Про це ми зазначали ось тут.
Якою бачить податкову реформу новий міністр фінансів?
У своєму інтерв’ю С. Марченко зауважив, що у влади є зобов'язання, які вона взяла на себе в межах програми з МВФ. Він наголосив: «Ми повинні сформувати стійку і захищену від зловживань систему доходів і зборів. Зупинити витік грошей з податкової і митниці. Є багато моментів, зокрема єдина юрособа тощо. Ми будемо це виконувати».
Окремо він зауважив, що за його позицією є справжньою реформою податкової. А саме: «це, коли ми максимально йдемо від людського фактора, зокрема в питаннях адміністрування ПДВ та інших податків. Функції максимально цифровізуются, з'являється необхідний для бізнесу сервіс – з одного боку. Але з іншого – повинен бути «жорстокий меч» покарання для тих, хто намагається ухилятися від сплати податків».
Держрегулювання цін на товари під час карантину – вже з 18 травня!
Постановою КМУ від 22.04.2020 р. №341 затверджено:
- перелік товарів, що мають істотну соціальну значущість;
- перелік товарів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;
- Порядок декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Постанова №341 почала діяти з 18 травня. На визначені у переліках товари з 18 травня буде розповсюджуватися порядок декларування зміни роздрібних цін.
Згідно з Порядком, декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюватиметься суб’єктом господарювання щодо об’єкта (закладу) роздрібної торгівлі у разі збільшення роздрібної ціни на товар, що реалізується таким об’єктом (закладом), порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою №341 або з попередньо задекларованою роздрібною ціною (крім випадків збільшення ціни внаслідок закінчення строку дії знижки або зменшення ціни):
- на 15% і більше — за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування;
- на 10% і більше, але менше ніж 15%, — за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування;
- на 5% і більше, але менше ніж 10%, — за три дні до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування.
Декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюватиметься через офіційний веб-сайт Держпродспоживслужби з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Про це ми писали тут, а з роз’ясненням Держпродспоживслужби можна ознайомитися ось тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»