Головна Усі новини Тематичні розсилки Фізособи-підприємці

«Фізособи-підприємці» №09(47) | 02.12.2021 р.

Сорок сьомий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», присвячений діяльності фізосіб-підприємців на загальній та спрощеній системах

Це – вже сорок сьомий (і дев’ятий в 2021 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена діяльності фізосіб-підприємців на загальній та спрощеній системах. З часу написання попереднього листа минуло більше місяця, тож нам є про що розповісти. А саме:

  • розповімо про законопроєкт, яким планують ввести нові правила з РРО, обліку доходу та інші зміни для спрощеної системи;
  • зауважимо, що з 26 листопада почав діяти порядок обліку товарних запасів;
  • поговоримо про правила здійснення першого запису ФОПами у формі ведення обліку товарних запасів;
  • дізнаємося, яких наслідків слід чекати фізособі-«загальнику» у разі втрати типової форми обліку доходів та витрат;
  • проінформуємо про нові розміри ЄСВ для сплати ФОПами та роботодавцями, які почнуть діяти з 1 грудня.

Гарного вам читання!

***

Нові правила з РРО, обліку доходу та інші зміни для спрощеної системи: законопроєкт №6348 
Законопроєктом №6348 передбачається 9 основних змін:

  1. Виключення можливості перебування на першій та другій групі платників єдиного податку суб’єктів господарювання, що займаються виробництвом, високодохідними видами діяльності, здійснюють продаж товарів, що найчастіше ввозяться на територію України в незаконний спосіб;
     
  2. Збільшення порогу доходу платників єдиного податку третьої групи, що мають понад 10 найманих працівників, до 3000 мінімальних заробітних плат;
     
  3. Надання можливості органам місцевого самоврядування самостійно встановлювати ставки для третьої групи платників єдиного податку (від 1,5% до 3% у разі сплати ПДВ та від 2,5% до 5% -  у разі включення ПДВ до складу єдиного податку);
     
  4. Відновлення системи обліку доходів (доходів і витрат) для фізосіб-«єдинників»;
     
  5. Встановлення обов'язковості застосування РРО виключно юридичними особами та платниками єдиного податку третьої групи;
     
  6. Встановлення виключного переліку питань, які можуть бути перевірені під час проведення фактичної перевірки  з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями.

    Встановлення заборони вимагати у фізичної особи-підприємця або його працівників будь-які документи, що стосуються походження товару, під час проведення фактичної перевірки.

    Надання можливості податковим органам призначити позапланову документальну перевірку фізичної особи-підприємця у разі повторного порушення порядку здійснення розрахункових операцій;
     
  7. Встановлення вимог щодо ведення загального обліку товарних запасів (без обліку товарних запасів в розрізі об’єктів торгівлі) фізичними особами - підприємцями (крім випадків здійснення діяльності, щодо якої законом або ліцензійними умовами встановлена вимога ведення такого обліку на кожному об’єкті);
     
  8. Надання сільськім та селищним радам приймати рішення про можливість торгівлі лікарськими засобами на території громади без застосування РРО із застосуванням розрахункових книжок;
     
  9. Обмеження комісійної винагороди банку за надання послуг по прийманню платіжних засобів в оплату товарів (послуг).

 

Як ФОПам зробити перший запис у формі ведення обліку товарних запасів?
Податківці у підкатегорії 109.02 «ЗІР» зазначили, відповідно до п. 5 розд. ІІ Порядку № 496 для ФОПів, в яких виникає обов’язок щодо ведення обліку товарних запасів, перший запис, що вноситься ФОПом до Форми обліку, має відображати інформацію про залишки товарів, наявних у такого ФОПа на дату набуття ним обов’язку щодо ведення обліку товарних запасів.

Оскільки цей обов'язок з'явився у ФОПа з 26 листопада, з дня набрання чинності Наказу, то саме на цю дату й слід сформувати запис та порахувати залишки.

Такий запис вноситься до Форми обліку на підставі самостійно складеного ФОПом документа щодо опису залишків.

Зверніть увагу! Перший запис про залишки товарів до Форми обліку не вноситься, якщо у ФОПів, в яких виникає обов’язок щодо ведення обліку товарних запасів, відсутні залишки товарів на дату виникнення такого обов’язку. Про це ми писали тут.

 

Нові розміри ЄСВ для роботодавців та ФОПів з 1 грудня: готуємось вже зараз! 
Нагадаємо, що згідно із  Законом про Держбюджет на 2021 рік, розмір мінімальної зарплати у 2021 році становить:

  • у місячному розмірі: з 1 січня — 6000 гривень, з 1 грудня — 6500 гривень;
  • у погодинному розмірі: з 1 січня — 36,11 гривні, з 1 грудня — 39,12 гривні.

Звідси виходить, що:

  • Мінімальний страховий внесок з ЄСВ з січня по листопад 2021 року становить: 6000 х 22% = 1320 грн, а за грудень буде 1430 грн;
  • Максимальна база для нарахування ЄСВ з січня по листопад 2021 року становить 90 000 грн, у грудні буде 97 500 грн.

Про це з прикладами щодо податкового навантаження для всіх ФОПів ми розповідали тут.

 

З 26 листопада діє порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів
З 26 листопада діє Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку.

Він визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізосіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, які відповідно до Закону зобов'язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об'єкті) такого ФОП.

Форму ведення обліку товарних запасів затверджено додатком 1 до Наказу №496.

Докладно про те, на яких ФОПів поширюється обов'язок, ми наводили тут

 

Втратили типову форму обліку доходів та витрат: які наслідки? 
Пунктом 3 розд. ІІ Порядку №261 встановлено, що Типова форма зберігається у самозайнятої особи протягом 3 років після закінчення звітного періоду, у якому здійснено останній запис.

При втраті, пошкодженні або достроковому знищенні Типової форми фізособа – підприємець зобов’язана у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку та відновити втрачену Типову форму протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

При невідновленні Типової форми, або її повторній втраті, пошкодженні чи достроковому знищенні, що відбулися після використання фізособою – підприємцем права на їх відновлення, до неї застосовується адміністративна та фінансова відповідальність.

За втрату типової форми фінансовий штраф становить 1020 грн, а адмінштраф – від 3 до 8 нмдг.

Зауважимо, що до кінця карантину ДПС не вправі накладати штрафи за ПКУ щодо цієї ситуації. Про це ми писали тут.

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності підприємців ви завжди знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 65 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Фізособи-підприємці
Теги:
1 група ЄП , 2 група ЄП , 3 група ЄП , 4 група ЄП , Єдиний податок , Фізособи-підприємці

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі