• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» 06(78) | 14.08.2025 р.

Сімдесят восьмий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» 06(78) | 14.08.2025 р.
Це – вже сімдесят восьмий (шостий у 2025 році та двадцять восьмий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
  • визначимося, чи втратить комунальне некомерційне підприємство статус неприбуткової організації у разі створення аптеки;
  • розповімо, як припинити членство у громадському об’єднанні зі статусом юрособи;
  • визначимося, як зареєструвати громадську організацію;
  • зʼясуємо, чи можна забронювати священнослужителів-керівників;
  • зупинимося на правилах відкриття громадською організацією філії.
Гарного вам читання!

Чи втратить комунальне некомерційне підприємство статус неприбуткової організації у разі створення аптеки?

ДПС у Рівненській області у ІПК від 07.07.2025 №3646/ІПК/17-00-04-01-10  зауважила, що проведення комунальним некомерційним підприємством, яке є комунальним закладом охорони здоров’я, у статусі неприбуткової організації діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами та виробами медичного призначення (що не передбачено для закладів охорони здоров’я Переліком №781) не відповідає вимогам п. 133.4 ПКУ.
Тобто станом на тепер комунальне некомерційне підприємство не може відкрити аптеку і здійснювати через неї роздрібну торгівлю лікарськими засобами та виробами медичного призначення.

Як припинити членство у громадському об’єднанні зі статусом юрособи: роз’яснення Мін’юсту

Мін'юст зазначив, що в умовах зростання активності громадянського суспільства в Україні дедалі більше людей долучаються до громадських обʼєднань. При цьому важливо знати свої права та можливості щодо того, як не лише вступити до об’єднання, а й як вийти з його складу за власним бажанням.
Відповідно до Закону  «Про громадські об’єднання» участь у таких організаціях є добровільною. Це означає, що кожна особа має право в будь-який момент припинити членство — достатньо подати заяву до статутного органу об’єднання. Членство припиняється з моменту подання заяви та не потребує додаткового погодження чи окремих рішень. З цього ж моменту припиняються повноваження особи на виборних посадах у громадському об’єднанні.

Бронювання військовозобов’язаних священнослужителів-керівників: чи можливе?

Держслужба України з етнополітики та свободи совісті надала роз’яснення щодо бронювання військовозобов’язаних священнослужителів-керівників.
Якщо ваша релігійна організація (релігійний центр, релігійне управління, монастир, релігійне братство, місіонерське товариство (місія), духовний навчальний заклад, релігійна громада) є у Переліку, то священнослужитель-керівник має можливість сформувати та подати до ДЕСС самостійно (для незалежних релігійних організацій) або через зареєстрований в Україні релігійний центр/управління необхідні для бронювання відомості.
Відомості від окремих релігійних організацій, які входять до зареєстрованих в Україні центрів/управлінь, рекомендуємо передавати на первинне узагальнення згідно з ієрархічною структурою вашого релігійного об’єднання, наприклад, до відповідного релігійного управління (єпархії, деканату, обласного об’єднання тощо), а відтак — на узагальнення до релігійного центру (митрополія, єпархія, екзархат) (навіть якщо саме управління чи центр не потрапили до Переліку).

Як громадській організації відкрити філію?

Документи для державної реєстрації подаються до Центру надання адміністративних послуг або відповідного територіального управління Міністерства юстиції за місцем знаходження головної організації. 
Документи подає особисто керівник головної громадської організації або уповноважена ним особа на підставі нотаріально посвідченої довіреності. 
Необхідні документи:
  • Заява про державну реєстрацію створення відокремленого підрозділу. Використовується Форма 5, затверджена наказом Мін'юсту.
  • Рішення уповноваженого органу управління вашої ГО про створення філії. Подається примірник оригіналу або нотаріально засвідчена копія протоколу загальних зборів (чи іншого органу, визначеного статутом).
У протоколі про створення філії слід чітко зафіксувати:
  • рішення про створення відокремленого підрозділу;
  • його повне найменування та місцезнаходження;
  • призначення керівника філії та визначення його повноважень. 
Про це все ми писали тут.

Як зареєструвати громадську організацію?

Реєстрація громадського об’єднання дає йому змогу не лише офіційно діяти, а й отримувати гранти, відкривати рахунки в банках тощо.
Процес реєстрації цієї організації складається з кількох етапів. Насамперед необхідно визначити її мету та завдання. 
Державна реєстрація громадського об’єднання без статусу юридичної особи відбувається через повідомлення про його створення.
Базовий пакет документів можна подати безпосередньо до Міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції, через ЦНАП або в е-формі через «Онлайн будинок юстиції».
Стандартний термін розгляду документів становить 3 робочі дні. Про це ми писали тут.

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»