Міністерство соціальної політики України розповідає, що з 1 грудня минулого року запрацювала Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги. Ключова мета такого інструменту – зробити процедуру ввезення та обліку гуманітарки зручнішою та прозорішою. Простими словами: без паперів, корупції та зловживань.
Водночас до 1 квітня 2024 року ще діє перехідний період. Він передбачає, що отримувачі гуманітарної допомоги (фонди, громадській організації та інші установи) можуть обирати один із двох варіантів завезення та обліку гуманітарної допомоги – паперовий або цифровий. З 1 квітня залишиться лише один доступний механізм – виключно цифровий.
За час запуску цифрової системи https://good.gov.ua/ до офіційного Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приєдналося понад 5,5 тисяч отримувачів. Загалом у Реєстрі вже понад 7 тисяч отримувачів. Це означає, що всі ці організації можуть легально завозити гуманітарну допомогу. За час від запуску цифрового механізму у системі було сформовано майже 8 тисяч декларацій та близько 11,5 тисячі даних про вантажі.
Щоб нові правила з 1 квітня не стали неочікуваністю, отримувачі могли легко завезти допомогу, а українці її отримали, нагадуємо, як користуватися цифровою платформою.
1. Перейдіть на сайт https://good.gov.ua/.
2. Якщо вас не має в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, зареєструйтесь за допомогою КЕП та підтвердіть дані про організацію. Це займає кілька хвилин. Детальніше - у відео.
3. Заповніть дані про вантажі та декларацію в системі. Інструкція - за посиланням.
4. Отримайте унікальний код гуманітарної допомоги.
5. Сформуйте Декларацію в системі.
6. Назвіть цей код під час митного оформлення на кордоні.
7. Розподіліть вантаж.
8. Якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманим товарами, – заповніть у системі інвентаризаційний опис. Інформацію про те, як оформити інвентаризаційний опис, дивіться у відео.
9. Подайте автоматичний звіт про цільове використання гуманітарної допомоги у цифровій системі. Дані з декларації або інвентаризаційного опису підтягуватимуться у звіт автоматично.
10. У випадку якщо були допущені помилки при поданні інвентаризаційного опису чи звіту, користувач до кінця місяця, в якому було подано інвентаризаційний опис або звіт, може подати уточнюючий звіт або інвентаризаційний опис.
Детальну інструкцію з користування системою можна знайти за посиланням. Також за посиланням можна знайти відповіді на запитання, які найчастіше виникали під час запровадження нових правил.
Маєте запитання щодо реєстрації та користування в Автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги? Звертайтесь до контакт-центру ДП «ІОЦ Мінсоцполітики України» за номером (044)-494-19-10 або електронною поштою callcenter@ioc.gov.ua.