Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини партнерів

Budget: перевір свою англійську

Продовжуємо вивчати лексику з "Practical Financial English". Цього разу пропонуємо Вашій увазі слова, які використовуються в процесі затвердження бюджету

1. TASK: Insert the appropriate word in the text below:

adjustments - estimates - calls - projected - submitted - review - justification - coming - budget request - approve - worksheets 


budget process refers to the process by which governments create and __________ a budget. • The Financial Service Department prepares __________ to assist the department head in preparation of department budget __________.

The Administrator __________ a meeting of managers and they present and discuss plans for the following year’s __________ level of activity. • The managers can work with the Financial Services, or work alone to prepare an estimate for the departments __________ year. • 

The completed budgets are __________ by the managers to their Executive Officers for __________ and approval. __________ of the __________ __________ may be required in writing. In most cases, the manager talks with their administrative officers about budget requirements. __________ to the budget submission may be required as a result of this phase in the process.


2. CHECK YOUR SPEAKING  

adjustment

[ əˈdʒʌst.mənt ]

корректировка

approve

[ əˈpruːv ]

утверждать, одобрять

budget request

[ ˈbʌdʒɪt ] [ rɪˈkwest ]

бюджетный запрос

to call

[ kɔːl ]

созывать (встречу)

coming

[ ˈkʌm.ɪŋ ]

наступающий; грядущий

estimate

[ ˈestɪmət ]

прогнозная оценка

justification

[ ˌdʒʌs.tɪ.fɪˈkeɪ.ʃən ]

обоснование

projected

[ prəˈdʒek.tɪd ]

прогнозный

to review

[ rɪˈvjuː ]

проверять, пересматривать

to submit

[ səbˈmɪt ]

сдавать (на рассмотрение)

worksheets

[ ˈwɜːk.ʃiːt ]

рабочие бумаги

 


3. SEE CORRECT ANSWER

[ Див. правильну відповідь ] 

A budget process refers to the process by which governments create and approve a budget. • The Financial Service Department prepares worksheets to assist the department head in preparation of department budget estimates.

The Administrator calls a meeting of managers and they present and discuss plans for the following year’s projected level of activity. • The managers can work with the Financial Services, or work alone to prepare an estimate for the departments coming year. • 

The completed budgets are submitted by the managers to their Executive Officers for review and approval. Justification of the budget request may be required in writing. In most cases, the manager talks with their administrative officers about budget requirements. Adjustments to the budget submission may be required as a result of this phase in the process. 

 


Цей та багато інших цікавих матеріалів Ви знайдете  в 
підручнику “Practical Financial English”

Докладніше про книгу та її замовлення див. тут >>>

Переглянути нову термінологію і пройти інші тести можна  тут >>>

 

Автор:
FBE School
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини партнерів
Теги:
financial english

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?