• Посилання скопійовано

Побудова ефективної системи бізнесу: «7 хвилин» з Костянтином Єрохіном

Поговоримо про роль фінансів при прийнятті управлінських рішень



Якщо ви хочете систематизувати свої знання про фінанси, зрозуміти їх місце і роль в бізнесі та ефективно використовувати ці знання — цей урок для вас. Ми поговоримо про фінансову перспективу бізнесу, як єдину систему відображення всього, що відбувається в середині компанії, як спосіб постановки цілей і аналізу їх виконання, про те як фінансисти та бухгалтери можуть стати справжніми драйверами успіху компанії.

Чи всім у компанії важливо розуміти стратегічні цілі і задачі бізнесу? Чому топ менеджмент і власники визначають місію та візію бізнесу?

Давайте поглянемо на слайд:

Як ви можете побачити, заробити певну суму грошей не є основною задачею бізнесу. Фінансові показники, плани і стратегічні цілі – це лише третій рівень піраміди. Головне ж - це місія або основна мета, заради якої бізнес рухається вперед і успішна картинка того майбутнього, до якого ми хочемо дійти. Тільки після визначення місій і візій ми можемо планувати фінансові показники, яку суму грошей нам потрібно, щоб реалізувати таку головну мету бізнесу. Розуміючи структуру стратегічного планування ми можемо більш системно працювати з усіма елементами бізнесу, з працівниками на всіх рівнях компанії (від топ-менеджменту до простих працівників).

Наступним важливим кроком фінансового менеджменту є розуміння ключових показників ефективності. Але будьте обережні, є такий вислів: «Виконанням кіпіаїв можна завалити будь-який бізнес, навіть самий успішний». Ключові показники - це не тільки фінансові KPI, які встановлені для досягнення планових цілей. Ми розглядаємо сукупність чотирьох перспектив, груп таких показників. Це:

  1. перспектива клієнтів;
  2. перспектива працівників;
  3. перспектива внутрішніх процесів;
  4. фінансова перспектива ведення бізнесу.

Ще один важливий момент - це зміна підходу до організації роботи фінансового бухгалтерського відділу. Ми звикли мислити ієрархічною структурою, коли компанія є набором департаментів, відділів, на чолі яких стоять певні керівники. Процесний підхід - це фокус на процесах і на інформації, яка входить і виходить на кожному з етапів такого процесу. І на кожному з цих процесів є свій власник, який точно знає як перетворювати вхідну інформацію в вихідний продукт. Для фінансистів і бухгалтерів така інформація, зазвичай, видається у вигляді документів, даних, звітів тощо. Процесний підхід спонукає проаналізувати і згрупувати всі функції, які відбуваються в середині кожного з відділів, звернути увагу на ефективність ведення таких процесів і на елементи перетворення вхідної інформації у вихідний продукт.

Як ви знаєте, через бухгалтерський фінансовий відділ проходять дані про будь-які операції, які відбуваються в компанії в грошовому виразі. Тому ми можемо проаналізувати і надати якісну та повну інформацію про абсолютно все, що відбувається в середині такого бізнесу. На слайді ви можете побачити підсистеми, які згруповані саме по процесному принципу.

 

Групування таких процесів і систематизація дозволить нам більш повно і більш ефективно обробляти та зберігати інформацію, яка нам потрібна для прийняття управлінських рішень.

Хочу зупинитися на деяких моментах для побудови дійсно ефективної системи управлінського обліку. Всі фінансові дані повинні зберігатися в єдиній інформаційній системі. Не може бути операцій, які відбуваються поза такою системою. Для кожної операції має бути передбачений один запис в середині системи. Ми обов’язково повинні мати контроль за повнотою і правильністю внесення записів. Ми повинні мати простий і зрозумілий інтерфейс для такої інформаційної системи. Також дуже важливим елементом є політика обліку, відповідно до якої ми робимо всі наші записи. Система повинна відображати тільки реальні операції, які відбуваються в середині бізнесу. Ці нескладні принципи дозволять побудувати нам ефективну систему, яка покаже нам справжню фінансову картинку компанії, дозволить проаналізувати фактичні показники відповідно до встановлених цілей.

На останньому слайді ми бачимо складові системи стратегічного менеджменту, які дозволяють містити в собі як планові, так і фактичні показники діяльності компанії, проаналізувати стан ведення бізнесу і його успішність.

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»