• Посилання скопійовано

Повернення товару інтернет-магазину – чи потрібний РРО: «7 хвилин» з Тимуром Алієвим

З’ясуємо, чи слід використовувати РРО у разі повернення коштів покупцю інтернет-магазину



Ви, як інтернет-магазин, продали товар покупцю. А через певний час він цей товар повертає.

На слайді у відео наведено відповідь на запит лектора. Мінекономрозвитку ще у 2016 році зазначило, що право споживачів на обмін/повернення непродовольчих товарів належної якості поширюється також і під час укладання договору на відстані, адже за ст. 13 Закону про захист прав споживачів інтернет-торгівля є договором, укладеним на відстані.

На слайді ви бачите посилання на ст. 13 даного закону, яка має відссилочні норми на ст. 12. І от цими статтями розкрито: особливості повернення товару в інтернет-торгівлі, за чий рахунок має відбуватися повернення цього товару, через який час потрібно повернути кошти покупцю та деякі інші особливості. Тому дуже раджу звернути увагу саме на ці норми Закону про захист прав споживачів.

Коли ви продавали товар, могли або застосовувати, або не застосовувати РРО під час продажу. Постає закономірне питання: а чи треба використовувати РРО, коли ми повертаємо кошти на картку покупця?

На наступному слайді ви бачите витяг зі статті 2 Закону про РРО. Там наведено визначення розрахункової операції: це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Крім того, розділом ІІІ Порядку застосування РРО передбачено, що реєстрація видачі коштів у разі повернення товару здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми. При цьому, якщо сума повернених коштів перевищує 100 грн, потрібно скласти акт повернення коштів.

Отже, якщо покупець звертається у магазин із поверненням товару, коли фізично береться його картка, проводиться через термінал, вибивається ФКЧ2 - це розрахунковий документ, пов'язаний із поверненням коштів покупцю, видатковий касовий чек. У цьому разі за наявності певних даних щодо вашого покупця укладається акт про повернення коштів, які у такому разі має підписати покупець.

Що відбувається у інтернет-магазині? Уявімо, що покупець знаходиться у Миколаєві, а інтернет-магазин у Києві. Навіть якщо ви проб’єте повернення коштів через РРО з формуванням ФКЧ2, як ви перешлете той документ покупцеві у Миколаїв? Або як у такому разі ви зустрінетесь з вашим покупцем, який мав би підписати акт про повернення коштів?

В ІПК від 16.08.2019 р. №3855/6/99-99-14-05-01-15/ІПК розглядалась така ситуація, пов’язана з продажем квитків. Податкова тоді говорила, що якщо ви здійснили продаж без РРО, а наразі відбувається ситуація повернення коштів за квиток,  повернення коштів проводиться без застосування РРО з розрахункового рахунка підприємства на рахунок споживача, який вказується покупцем. Дійсно, якщо ваш покупець, повертаючи товар вказав у заяві «прошу перерахувати мені кошти на відповідні реквізити» відповідного рахунку, то це є класичною безготівковою операцією і, звісно, РРО у такому разі не використовується.

Та, навіть, якщо ваш покупець і не зазначив у заяві «прошу перерахувати мені кошти» на конкретний рахунок, то як зображено на наступному слайді (висновок з нещодавньої ІПК від 14.04.2020 р.): «Якщо розрахунок за товар/послугу був здійснений через мережу Інтернет з використанням банківської платіжної картки та споживач відмовився, і місце здійснення розрахунків визначити не можливо, доставка була здійсненна через відділення пошти, то у такому випадку повернення коштів проводиться суб’єктом господарювання без використання РРО з розрахункового рахунку на картковий рахунок споживача, що був використаний при оплаті за товар». Отже, до місця проведення розрахунків відноситься, зокрема, і місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів/послуг зі застосуванням платіжних карток.

Таким чином, під час продажу цього товару може бути місце проведення розрахунків, а під час повернення, з огляду на Закон про РРО, ніякого місця проведення розрахунків бути не може. А якщо немає місця проведення розрахунків, то РРО не використовується. А отже, не формується й акт про видачу коштів.

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»