Часто буває ситуація, що для платника податків необхідно отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків. В цьому випуску ми з розглянемо, як таку довідку замовити через Електронний кабінет платника податків та отримати надалі в паперовій або електронній формі. Тобто розуміємо, якщо замовляємо в електронній формі, то це пришвидшує процес її отримання та призводить до того, що нам немає потреби безпосередньо звертатись до працівників податкових інспекцій.
Розглянемо як це зробити. Зокрема, нам необхідно скористатися електронним цифровим кабінетом, який знаходиться за адресою https://cabinet.tax.gov.ua/ При цьому використати електронний цифровий підпис фізичної особи або посадової особи юридичної особи для того, щоб зайти у приватну частину такого кабінету.
Про те, що ви зайшли у приватну частину, свідчить напис назви організації чи фізичної особи у правому верхньому куті. Ми повинні скористатись розділом «Ведення звітності». Обираємо поточний період, в якому будемо подавати запит на отримання такої довідки. Тиснемо на «Створити». Тобто вибираємо обов’язково, наприклад, якщо ми створюємо дану довідку в червні 2020 року, то в нас і повинно бути обрано, що це 2020 рік і відповідний місяць, необхідно натиснути на стрілочку та обрати відповідний місяць, в якому буде подаватися такий запит.
Дана довідка знаходиться в категорії або шукаємо «всі», але для пришвидшення ми можемо натиснути «Ф13 Запити». Для юридичних осіб - це «Г13 Запити». Ця довідка знаходиться на першій вкладці списку і є другою за порядком. Це заява про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Натискаємо на даний документ, обираємо стан документу (програма пропонує звітний документ, новий звітний, уточнюючий) «звітний документ», тиснемо на «Створити», автоматично заповнюються дані з картки платника податків (тобто адреса, назва, індивідуальний податковий номер тощо).
Нам необхідно заповнити розділ «3. Довідку прошу надати відповідно до вимог:». Тобто ви повинні вказати законну нормативну підставу, яка потребує отримання даної довідки. Ви відповідно до своїх запитів вказуєте той нормативний документ, яким керуєтесь при поданні запиту до податкової служби на отримання даної довідки, тобто це може бути якась постанова КМУ, що стосується діяльності певного міністерства, іншого державного органу, який має право від вас вимагати дану довідку про відсутність заборгованості про сплату податків.
Тобто дану довідку ви подаєте в пакеті документів для отримання певної якоїсь іншої послуги. Відповідно у вас виникла потреба її отримати. Тут обов’язково зазначайте цей нормативний документ, яким передбачено подання її у відповідному пакеті документів. Ми скорочено напишемо «Постанова КМУ», у розділі «4. Довідку буде подано до:» ми пишемо «Міністерство», в даному випадку той орган, куди будете подавати дану довідку.
Далі у розділі 5 визначаємо форму отримання довідки в електронному чи паперовому вигляді (звернетеся потім до податкової інспекції, щоб забрати її). Тиснемо, наприклад, «електронна» форма і у розділі 6 «Станом на день звернення триває процес оскарження в адміністративному або судовому порядку суми грошового зобов’язання:» вибираємо так чи ні. Тобто визначаєте, чи є відносно вашої юридичної особи або фізичної особи такі провадження, якщо немає тиснемо «Ні», якщо є відповідно «Так». Знизу зазначається посада, якщо запит робиться від імені юридичної особи. Якщо запит робить фізична особа, то відповідно зазначається тільки прізвище та ініціали. В даному випадку підтягує повну назву фізичної особи з облікової картки, але це не є помилкою, можна зазначити просто ініціали, можна повністю П.І.Б.
Далі ми повинні натиснути на «Перевірити», успішно перевірена довідка підсвічується синім кольором «Перевірено». Закриваємо дану довідку, вона у нас з’являється у списку документів. Обираємо її, тиснемо позначку, щоб даний рядок з довідкою підсвітився синім кольором, натискаємо на «Підписати», програма нас відсилає до вікна схожого на те, яке є при вході в Електронний кабінет. Обираємо АЦСК, який генерував наш ключ, підтягуємо особистий ключ з відповідного носія, вводимо пароль даного ключа і підписуємо дану заяву.
Далі маємо натиснути «Відправити». Успішно відправлена довідка позначається потім квитанцією №1 і знаходиться також у категорії «Вхідні/Вихідні документи». У категорії «Вхідні документи» ми побачимо номер реєстрації даної заяви в податковій інспекції. І потім нам також прийде сюди, в цю категорію, відповідна довідка, якщо ми замовляли її в електронному форматі.
Тобто весь процес зав’язаний на Електронному кабінеті платника податків і на його розділах. Таким чином, ви можете пришвидшити цю процедуру, скориставшись функціями Електронного кабінету платника податків.