• Посилання скопійовано

Акциз-2022 – що очікує виробників, імпортерів та ритейлерів: «7 хвилин» з Іриною Губіною

Подивившись відео, ви дізнаєтесь про зміни оподаткування акцизом тютюнових виробів, методи визначення податкових зобов'язань та встановлення цін, а також про зміни ліцензування виробництва та реалізації підакцизних товарів


>


Закон №1914 вніс багато змін щодо акцизного податку, але не до кожного виду акцизу. Зокрема, дісталося тютюновим виробам.

Так, з 1 січня 2022 року зроблено перенесення на виробників та імпортерів тютюнових виробів сплати 5% акцизного податку, який раніше сплачувався з роздрібного продажу тютюнових виробів. Такий податок сплачували ритейлери. І таке перенесення, що відбулося з 1 січня, зменшить витрати ритейлу на складання та подання звітності, а також унеможливить втрати бюджету від недонадходження акцизного податку та ПДВ внаслідок використання незаконних схем продажу, зокрема, продажу за готівкові кошти без використання РРО.

Крім цього, з 1 січня запроваджено оподаткування 5% роздрібним акцизом обсягів підакцизних товарів, наявність чи місцезнаходження яких не підтверджено у місці торгівлі. Така новація спрямована на дотримання, по-перше, касової дисципліни та припинення необлікованого обігу підакцизних товарів. Такі підакцизні товари будуть вважатися проданими безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.

Також зроблене відновлення штрафу за порушення платником податків строку сплати до бюджету акцизного податку. Це робиться протягом 15 робочих днів після отримання марок акцизного податку на тютюнові вироби.

Крім того, відбулося удосконалення, яке починаючи з 2022 року стосується механізму припинення накопичення залишків тютюнових виробів за зниженими ставками. Це відбувається шляхом впровадження оподаткування зі застосуванням коефіцієнта півтора обсягів реалізації тютюнових виробів, які перевищують середньомісячний обіг перед підвищенням ставки податку. Хочу нагадати, що механізм, який діяв у 2021 році, був недосконалим через те, що він передбачав обмеження лише продажу акцизних марок напередодні підвищення ставок, що не є об’єктом оподаткування.

Також тимчасово, у 2022 році відбувається запровадження касового методу визначення податкових зобов’язань для виробників електричної енергії, на яких покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів відповідно до Закону України про ринок електричної енергії.

Також запровадження порядку пломбування місць можливого доступу до спирту на території виробників та підприємств, які є виробниками продукції з його використанням. До цього додається подання звітності щодо виробництва та обігу тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами.

Також новацією є припинення використання одночасно приміщень та обладнання для промислового виробництва тютюнових виробів декількома суб’єктами господарювання. 

Також конкретизовано, що максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари або продукцію встановлюються виробниками або імпортерами для тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ.

Встановлено, що звільнення від оподаткування операцій ввезення на митну територію України неферментованої (не переробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами надається за умови подальшого виготовлення з такої сировини ферментованої (переробленої) тютюнової сировини та її реалізації.

Крім цього, розширено перелік підакцизних товарів, які не маркуються марками акцизного податку. Зокрема, варто згадати тестові зразки алкогольних напоїв, які не призначені для роздрібного продажу і ввозяться на митну територію України суб’єктами господарювання, які мають ліцензії на право оптової торгівлі відповідною продукцією для проведення досліджень чи випробувань, калібрування лабораторного обладнання, проведення дегустацій, вивчення фізико-хімічних показників і дизайну. Але не більше 3 літрів кожного виробу.

Крім цього, звичайні неігристі вина та зброджені напої, фактична міцність яких вища за 1,5% об’ємних одиниць етилового спирту, але не вища за 15% об’ємних одиниць етилового спирту, але лише за умови, що етиловий спирт, який міститься у готовому продукті, має повністю ферментоване ендогенне походження.

Законом №1914 також внесено низку змін до Закону №481:

1) впровадження е-ліцензування. А на практиці це буде означати подання документів на отримання ліцензії в електронному вигляді. Але на жаль, ці зміни не торкнуться ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним. Не торкнуться роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального з метою подальшого його реалізації іншим споживачам;

2) передбачено безстрокову дію ліцензії на виробництво;

3) з процедури ліцензування виключені процедури призупинення ліцензії. Це стосується ліцензії на виробництво шляхом зміни на повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію за 90, 75, 60, 45, 30 та 15 днів до настання терміну сплати за відповідну ліцензію. А також дату, з якої анулюється ліцензія у разі невнесення чергового платежу за ліцензію за 9 днів до настання терміну сплати за відповідну ліцензію. Для ліцензій на оптову, роздрібну торгівлю та зберігання шляхом заміни на повідомлення про необхідність внесення також чергового платежу за ліцензію за 30, за 20, за 10, за 5 днів до настання терміну сплати за відповідну ліцензію. Отже, проміжок щодо призупинення ліцензій в нас буде відсутній;

4) доповнили підстави для анулювання ліцензії. Зокрема, для ліцензій на виробництво. Таке анулювання може відбуватися:

  • за відсутності чергового платежу за ліцензію, попередньо постійне інформування;
  • відключення, припинення функціонування або не встановлення на усіх етапах виробництва та відпуску цілодобових систем відеоспостереження;
  • відсутність за місцем знаходження провадження діяльності з відео фіксацією. Відмова від доступу до проведення перевірки з відео фіксацією;
  • порушення термінів звернення щодо змін відомостей зазначених у ліцензії;
  • передача приміщень, обладнання з технологічного циклу виробництва тютюнових виробів;
  • виробництво, зберігання, транспортування, торгівля фальсифікованою або необлікованою продукцією, обіг якої регулюється законом №481;
  • рішення РНБО при застосування санкцій, ст. 4 Закону про санкції, регламентація прийняття розпорядження про анулювання ліцензії.
  • для ліцензій на оптову/роздрібну торгівлю та зберігання, це може бути відсутність чергового платежу за ліцензію, за умови попереднього постійного інформування, встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через РРО, книгу обліку, розрахункових операцій, незазначених в ліцензії. А також відсутність за місцем знаходження, провадження діяльності.

Крім цього, може бути порушенням термінів звернення щодо змін відомостей зазначених у ліцензії або відмова без законодавчих підстав у доступі представника контролюючого органу до проведення перевірки.

Як бачимо, анулювати ліцензію можуть на більших підставах, ніж це було 2021 році.

 

Підсумки

Головні зміни торкнулися тютюнового акцизу. Зокрема, перенесення 5% роздрібного акцизу на імпортерів та виробників і введення оподаткування необлікованих товарів. Крім цього, додали підстав для анулювання ліцензій і можливість отримати ліцензію в електронному вигляді.

 

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»