• Посилання скопійовано

В Україні створюється екосистема миттєвих платежів: як це вплине на торговців?

Представники Національного банку розповіли, як торговцям організувати приймання оплати за допомогою екосистеми миттєвих платежів. Для цього було представлено три можливі варіанти дій

В Україні створюється екосистема миттєвих платежів: як це вплине на торговців?

Про нові можливості для приймання оплати за допомогою миттєвих кредитових переказів (миттєвих платежів) йшлося під час зустрічі Національного банку України з представниками ритейл-асоціацій та торговельних мереж, яка вперше відбулася в такому форматі.

Як наголосив заступник Голови НБУ Олексій Шабан, Національний банк разом із надавачами платіжних послуг створює в Україні екосистему миттєвих платежів, що дасть бізнесу додаткову змогу приймати оплати швидко та з меншими витратами.

«Ми хочемо, щоб українські ритейлери отримали доступ до такого сучасного інструменту приймання оплати, як миттєві платежі, які вже стали нормою в багатьох країнах світу. Це оптимізує витрати торговців, адже для миттєвих платежів не потрібен платіжний термінал, та пришвидшує оборотність коштів, які доступні торговцям буквально через кілька секунд», – зазначив він.

Екосистема миттєвих платежів складається з правил їх виконання, технології, способів обміну реквізитами та єдиного досвіду користувача.

Завдяки цьому торговці отримуватимуть кошти на рахунок протягом 10 секунд, а в переважній більшості випадків – протягом 2 – 3 секунд, після ініціювання миттєвого платежу платником.

Передавати реквізити можна, використовуючи QR-код, сформований за правилами НБУ, що матиме логотип національної грошової одиниці – гривні – та скануватиметься із платіжного застосунку будь-якого надавача платіжних послуг, який обслуговує рахунок користувача.

Представники Національного банку розповіли, як торговцям організувати приймання оплати за допомогою екосистеми миттєвих платежів, представивши три можливі варіанти:

1. «селф-еквайринг», що передбачає самостійну реалізацію процесу приймання оплати торговцем з використанням лише основних послуг від надавача платіжних послуг, який обслуговує рахунок такого торговця;

2. «класичний еквайринг» – через надавача платіжних послуг, який обслуговує рахунок такого торговця, що гарантує комплексне рішення «під ключ»;

3. за допомогою відкритого банкінгу – отримання послуг з ініціювання платежу та інформування торговця про статус миттєвого платежу від надавача нефінансової платіжної послуги з ініціювання платіжної операції (PISP).

Під час зустрічі бізнес активно цікавився практичними аспектами впровадження миттєвих платежів у своїй діяльності.

Представники ритейлу відзначили, що запропоновані рішення можуть мати позитивний вплив на підвищення ефективності бізнесу та посилення конкуренції на ринку платіжних послуг.

Зі свого боку представники Національного банку наголосили на готовності і надалі плідно комунікувати з ритейлерами та підтримувати їх на кожному етапі впровадження миттєвих платежів.

Національний банк планує продовжувати взаємодію з бізнесом, щоб використання нової екосистеми було максимально простим, ефективним та вигідним для всіх учасників ринку.

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»