• Посилання скопійовано

Клієнтів, яких банки не перевірили під час зимового «локдауну», перевірять до 24 лютого

НБУ зобов’язав банки та небанківські фінустанови у місячний термін з дати закінчення січневого «локдауну» актуалізувати дані про клієнтів, інформацію про яких треба було перевірити за планом з 8 по 24 січня 2021 року

Клієнтів, яких банки не перевірили під час зимового «локдауну», перевірять до 24 лютого

НБУ постановою від 15.02.2021 р. №19 (яка набрала чинності з 17.02.2021 р.) зобов’язав банки та фінансові установи в строк не пізніше 30 календарних днів після закінчення періоду, зазначеного в п. 3 постанови КМУ №1236, вжити:

  1. заходів з актуалізації даних про клієнтів, передбачених у п. 13 – 17 додатка 1 до Положення про здійснення банками фінмоніторингу №65 (для фінустанов Положення №107), якщо така актуалізація вимагалась раніше і строк її проведення припадав на період з 8 по 24 січня та в банку не було можливості встановити з такими клієнтами контакт (через «локдаун»);
  2. інших додаткових заходів, якщо строк ужиття цих заходів припадав на період з 8 по 24 січня, та наявних у банку документів та/або відомостей було недостатньо для здійснення аналізу та/або прийняття відповідного рішення стосовно окремих фінансових операцій (їх сукупності) згідно з п. 8 додатка 15 до Положення №65 (для фінустанов п. 10 додатка 14 до Положення №107).

Нагадаємо, що у п. 3 Постанови №1236 було встановлено період «локдауну» з 00 годин 00 хвилин 8 січня 2021 р. до 00 годин 00 хвилин 25 січня 2021 р., тобто з 8 по 24 січня включно. Зазначена в постанові №19 актуалізація даних клієнтів триватиме до 24 лютого. 

 

Хто може потрапити під таку термінову перевірку даних?

Як передбачено п. 13 – 17 додатка 1 до Положення №65, банк зобов'язаний забезпечувати актуалізацію даних про клієнта (отриманих та існуючих документів, даних та інформації про нього):

  1. не рідше одного разу на рік, якщо ризик ділових відносин з клієнтом є високим;
  2. не рідше одного разу на три роки, якщо ризик ділових відносин з клієнтом є середнім;
  3. не рідше одного разу на п'ять років – в інших випадках за умови відсутності підозр.

Ось на ці «підозри»  зверніть особливу увагу! Вимоги нової постанови НБУ не поширюються на випадки наявності в банку/установи обґрунтованих підозр, що клієнт раніше надав неправдиву інформацію. В цьому випадку актуалізація та перевірка даних клієнтів проводиться за потреби, без якоїсь граничної дати. 

Адже банк зобов'язаний забезпечувати актуалізацію даних про клієнта у разі:

  1. виявлення фактів наявності суттєвих змін у діяльності клієнта (зокрема, в разі зміни КБВ, керівника, місцезнаходження юридичної особи, трасту, іншого подібного правового утворення, ФОП);
  2. закінчення строку (припинення) дії, втрати чинності чи визнання недійсними поданих документів;
  3. втрати чинності / обміну ідентифікаційного документа клієнта (представника клієнта);
  4. встановлення факту належності клієнта до PEP.

У разі втрати чинності / обміну ідентифікаційного документа клієнта (представника клієнта) банк уживає заходів щодо отримання даних чинного документа та актуалізації даних про клієнта не пізніше шести місяців із дня настання відповідної події. В інших випадках банк уживає заходів щодо актуалізації даних про клієнта не пізніше трьох місяців із дня виявлення відповідного факту / настання події.

Для клієнтів, які не підтримують ділових відносин з банком або не здійснюють подальших разових фінансових операцій на значну суму (за наявності попередньої разової фінансової операції на значну суму), протягом останніх шести місяців до настання подій, зазначених у пунктах 14, 15 додатка 1 до Положення, банк проводить актуалізацію даних про клієнтів у день їх наступного звернення до банку та/або до моменту ініціювання ними проведення фінансових операцій.

Банк у своїх внутрішніх документах банку з питань ПВК/ФТ може передбачити й інші випадки здійснення актуалізації даних про клієнта.

Щодо додаткових заходів, то до них може бути віднесено, зокрема, витребування додаткових документів та/або відомостей, що стосуються фінансової операції або діяльності клієнта), але не пізніше двох місяців із дня відбору/виявлення індикаторів підозрілості фінансових операцій, та з обов'язковим фіксуванням дати отримання відповідних документів та/або відомостей.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»