• Посилання скопійовано

Нацбанк дебюрократизував порядок залучення резидентами зовнішнього фінансування

НБУ спростив порядок реєстрації договорів про залучення резидентами кредитів/позик в іноземній валюті від нерезидентів. Такий крок регулятора удосконалює вимоги до операцій, пов’язаних із залученням резидентами зовнішнього фінансування

 Нацбанк дебюрократизував порядок залучення резидентами зовнішнього фінансування

По-перше, спрощено реєстраційні процедури у випадку зміни кредитора з резидента на нерезидента за кредитним договором/договором позики. А саме – розширено перелік учасників такого договору, що мають право звертатися до банків з метою ініціювання відповідних реєстраційних процедур. Відтепер реєстрація або внесення змін до договорів у таких випадках може відбуватися за зверненням, як за резидента-позичальника, так і за нерезидента-кредитора та уповноваженого банку-первісного кредитора. Зокрема:

  •  за зверненням нерезидентів-кредиторів – у разі заміни нерезидента-кредитора на іншого нерезидента;
  • за зверненням уповноваженого банку – у разі заміни кредитора (уповноваженого банку) на нерезидента-нового кредитора.

Раніше ініціювати реєстрацію та внесення змін до реєстрації кредитних договорів/договорів позики мали право виключно позичальники. Надання права кредиторам самостійно звертатися для проведення реєстраційних процедур дозволить розширити можливості для обігу прав кредиторів та підвищить зацікавленість зовнішніх кредиторів в участі у кредитних проектах в Україні.

 

По-друге, передбачено запровадження нової автоматизованої системи реєстрації договорів про отримання резидентами кредитів/позик в іноземній валюті від нерезидентів.

Нова система, зокрема, передбачає:

  • здійснення Національним банком реєстрації договорів у «заявницькому» режимі шляхом автоматичного занесення до електронного реєстру відповідного запису на основі даних щодо договору, наданих уповноваженим банком;
  • надання доступу уповноваженим банкам до електронного реєстру та права самостійно інформувати резидентів-позичальників щодо проведеної реєстрації;
  • здійснення уповноваженими банками під час проведення операцій за договорами контролю за дотриманням вимог законодавства, зокрема, щодо максимальної процентної ставки;
  • проведення попереднього аналізу та перевірки департаментом фінансового моніторингу Національного банку договорів, що містять ознаки ризикової діяльності (у разі відсутності загроз – департамент передаватиме договір для реєстрації у загальному автоматичному порядку);
  • спрощення переліку підстав для анулювання реєстрації. Відтепер Національний банк не буде анулювати реєстрацію договору у разі неотримання статистичної інформації про операції за ним упродовж 90 днів.

 

По-третє, скасовано вимогу обов’язкового подання резидентами-позичальниками довідки Національного банку про обсяг фактично одержаного кредиту і стан погашення заборгованості за ним.

Така довідку резиденти-позичальники мали подавати до уповноваженого банку у випадку розміщення ними залучених коштів в іноземній валюті на рахунку за межами України.

Зазначені зміни передбачені Постановою Правління Національного банку України "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" від 23.03.2017 №26.

Окреслені зміни набувають чинності з 10 квітня 2017 року, загалом Постанова №26 – з 25 квітня 2017 року.

Джерело: Нацiональний банк України

Рубрика: Фінанси і банки/Валюта і цінні папери

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Валюта і цінні папери»