• Посилання скопійовано

Знайомтеся! Нові правила обов’язкових медоглядів працівників

МОЗ затвердило новий Порядок організації та проведення обов’язкових медичних оглядів працівників певних категорій, а також форму №025-9/о «Довідка про проходження обовʼязкового медичного огляду працівника»

Знайомтеся! Нові правила обов’язкових медоглядів працівників

МОЗ наказом від 08.09.2025 №1393 (зареєстрований у Мінюсті 27.10.2025 №1551/44957) затвердив новий Порядок організації та проведення обов’язкових медичних оглядів працівників певних категорій, з додатками:

  • Додаток 1. Перелік категорій працівників, які підлягають обовʼязковому медичному огляду.
  • Додаток 2. Список працівників, які підлягають проходженню періодичного медичного огляду.
  • Додаток 3. Направлення на обов’язковий медичний огляд працівника.
  • Додаток 4. Перелік шкідливих чи небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язковий попередній (періодичні) медичний огляд працівників.
  • Додаток 5. Перелік робіт, для виконання яких є обов'язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників.
  • Додаток 6. Перелік загальних медичних протипоказань для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах в умовах дії шкідливих чи небезпечних факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу.
  • Додаток 7. Картка працівника, що підлягає обов’язковому медичному огляду (попередній, періодичний, позачерговий).
  • Додаток 8. Заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників.
  • Додаток 9. Оперативна інформація за результатами проведення обов’язкових медичних оглядів.

Цей Порядок визначає засади організації та проведення обовʼязкових медичних оглядів (далі - ОМО) працівників певних категорій.  До працівників певних категорій належать:

1) працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці (шум, вібрація, забруднене повітря робочої зони промисловими аерозолями та забруднені робочі поверхні шкідливими хімічними речовинами, іонізуюче та неіонізуюче випромінювання та інші), в тому числі і працівники, які підпадають під вплив канцерогенів, мутагенів та/або біологічних агентів;

2) працівники, які зайняті на роботах, де є потреба в професійному доборі;

3) працівники віком до 21 року;

4) працівники, які мають змінний режим роботи із залученням до роботи у нічний час.

Цей Порядок поширюється на всіх юридичних осіб (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичних осіб, які використовують найману працю.

ОМО проводяться з метою забезпечення систематичного динамічного спостереження за станом здоров'я відповідно до існуючих небезпек і ризиків, на які працівники наражаються або можуть наражатися в процесі трудової діяльності, а також визначення стану здоров'я та професійної придатності працівника до виконання своїх професійних обов'язків без погіршення стану здоров'я протягом всієї трудової діяльності, створення роботодавцем безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Працівники певних категорій за рахунок роботодавця проходять попередній (під час прийняття на роботу), періодичні (протягом трудової діяльності) та позачергові медичні огляди.

Крім того, затверджено:

  • форму первинної облікової документації №025-9/о «Довідка №____ про проходження обовʼязкового медичного огляду працівника»; 

  • Інструкцію щодо заповнення форми первинної облікової документації №025-9/о «Довідка №____ про проходження обов'язкового медичного огляду працівника».

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Відповідно з цього часу втратить чинність наказ МОЗ від 21.05.2007 №246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій».

Як правильно організувати медичні огляди працівників у 2026 році? Коли та кому подавати документи для їх проведення? Хто відповідає за підготовку й узгодження списків? Які штрафи загрожують роботодавцю, якщо працівники не пройшли медогляд? Читайте у статті "Медогляд працівників у 2026 році, але заяву слід подати до 1 грудня 2025 р.: поради роботодавцю + зразки"

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»