СПО профспілок повторно оприлюднило для обговорення проєкт Наказу МОЗ «Про внесення змін до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій». Вперше його було оприлюднено у серпні 2022 року, про що ми розповідали тут.
У Порядку пропонується уточнити, що:
1) Періодичні медогляди проводяться з метою своєчасного виявлення ранніх ознак гострих і хронічних професійних захворювань (отруєнь), загальних та виробничо зумовлених захворювань у працівників, які зазнають впливу хімічних, фізичних, біологічних та психофізіологічних шкідливих і небезпечних виробничих факторів, у тому числі тих, що зазнають впливу канцерогенів, мутагенів, біологічних агентів, небезпечних хімічних речовин, вібрації, шумового впливу, електромагнітних полів, іонізуючого випромінювання та інших шкідливих і небезпечних факторів.
2) Попередній (періодичні) медичний огляд працівників може проводитися усіма закладами охорони здоров'я, що мають відповідні умови для їх проведення відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я. Наразі вони проводиться закладами охорони здоров’я, що віднесені до другої, першої, вищої акредитаційної категорії за результатами державної акредитації, а також спеціалізованими закладами охорони здоров'я, які мають право встановлювати остаточний діагноз щодо професійних захворювань, перелік яких затверджено наказом МОЗ від 25.03.2003 р. №133, вищими медичними навчальними закладами III - IV рівнів акредитації, які мають кафедри та курси професійних захворювань та проводять лабораторні, функціональні та інші дослідження і надають медико-санітарну допомогу за спеціальностями, що передбачені додатками 4 та 5 до пункту 2.6 цього Порядку.
У попередній версії проєкту Порядку ще були уточнення щодо того, для кого він призначений. Проте з цього варіанту проєкту їх прибрали.
У разі затвердження наказ набере чинності з дня його опублікування. Наразі ж пропозиції та зауваження можна направити до 27.01.2023 р. на електронну пошту fpsu@fpsu.org.ua для узагальнення та підготовки відповіді від СПО об’єднань профспілок.