Нагадуємо, що з 01.01.2014 р. набули чинності норми статті 22 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» вiд 08.07.2010 р. №2464-VI. Зазначеною нормою встановлено застосування посвідчень застрахованої особи. Наявність такого посвідчення з 2014 року обов’язкова.
Таким чином, з початку 2014 року, роботодавець зобов'язаний:
1) перевіряти під час прийняття на роботу наявність у фізичної особи посвідчення застрахованої особи;
2) отримувати в територіальному органі ПФУ посвідчення застрахованої особи в порядку, встановленому Пенсійним фондом, та видавати їх застрахованим особам;
3) повідомляти у складі звітності про прийняття на роботу фізичної особи, відомості про яку відсутні в Держреєстрі, або яка не пред'явила на вимогу платника єдиного внеску посвідчення застрахованої особи, та подавати необхідні відомості й документи для взяття на облік зазначеної особи.
За відсутність посвідчень відповідальність несе роботодавець.