Федерація роботодавців України розповідає, що 16 березня 2020 р. постановою КМУ №215 внесено зміни до постанови КМУ від 11.03.2020 р. №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Цією постановою Уряд на додаток до вже запроваджених карантинних заходів ввів додаткові обмеження щодо пасажирських перевезень, зокрема заборонено:
1. з 12 год. 00 хв. 18 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р.:
- регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському внутрішньообласному і міжобласному сполученні (крім перевезення легковими автомобілями);
- перевезення понад 10 пасажирів одночасно в одному транспортному засобі у міському електричному (трамвай, тролейбус) та автомобільному транспорті, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах у звичайному режимі руху;
- перевезення понад 10 пасажирів одночасно в автобусах, які виконують регулярні пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах в режимі маршрутного таксі.
2. з 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. перевезення пасажирів метрополітенами;
3. з 12 год. 00 хв. 18 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. перевезення пасажирів залізничним транспортом в усіх видах внутрішнього сполучення.
При цьому АТ «Українська залізниця» дозволено здійснення окремих пасажирських рейсів у внутрішньому залізничному сполученні, рішення щодо яких приймається в кожному окремому випадку за погодженням з Мінінфраструктури та МОЗ, а також окремих пасажирських рейсів у міжнародному залізничному сполученні, рішення щодо яких приймається в кожному окремому випадку за погодженням з Мінінфраструктури, МЗС та Адміністрацією Державної прикордонної служби.
Зазначені обмеження в переміщенні пасажирів викликали низку проблемних питань, які потребують термінового вирішення. Постає питання:
- як добиратись до роботи працівникам?
- як забезпечувати транспортування своїх працівників, у тому числі з передмість, враховуючи обмеження щодо можливості перевезення не більше 10 пасажирів одночасно в автобусах?
- як підприємствам з безперервним процесом виробництва, зокрема металургійним, в умовах відміни приміського пасажирського залізничного сполучення продовжувати роботу?
- Як за цих умов не допустити зупинки виробництва? Та не допустити техногенних аварій зі значними негативними, в т.ч. екологічними наслідками?
Крім того, за інформацією членів, зазначена постанова також потребує уточнення в частині чіткого визначення, робота яких саме суб'єктів господарювання підпадає під заборону. Наприклад, незрозуміло чи заборонена діяльність СТО, а це питання безпеки на дорогах?
Федерація продовжує роботу над вирішенням цих питань, зокрема консультації з бізнесом, та готує пропозиції до Уряду про внесення відповідних змін до актів з метою знаходження балансів між карантинними заходами та забезпеченням роботи підприємств. Чекаємо на ваші пропозиції щодо вжиття необхідних заходів для врегулювання.